مسعود سعادتی خبر داد:

وجود ۱۱هزار و ۷۶۰ کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از وجود ۱۱ هزار و ۷۶۰ کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی و دو هزار و ۷۱۵ کتابخانه مستقل و غیرمستقل کتابخانه در دور اول و دوم متوسطه، خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۵۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
وجود ۱۱هزار و ۷۶۰ کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی آذربایجان شرقی

مسعود سعادتی در اولین گردهمایی بزرگ کتابیاران دهه نودی‌ به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در محل سالن اجتماعات مصلی اعظم امام خمینی (ره) ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کتابیاران و تبریک هفته کتابخوانی به دانش آموزان و فرهنگیان که همواره با کتاب مأنوس هستند و قدردانی از مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: تنها راه تحول در آموزش و پرورش، عمل به سند تحول و اجرای دقیق آن است.

وی ادامه داد: مهارت تفکر در وجود دانش آموزان، یکی از مهمترین شاخص‌ها در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده و دانش‌آموزان باید برای رسیدن به خلاقیت و حل مسائل در زندگی اجتماعی به این مهم دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های ترویج کتابخوانی در دسترس بودن کتاب برای دانش آموزان است، گفت: مرور آمار در حوزه کتاب و کتابخوانی در آموزش و پرورش در بخشی عمده‌ای خوشایند و در بخشی دیگر نیز هشدار دهنده است.

سعادتی در ادامه از وجود ۱۱ هزار ۷۶۰ کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدائی و دو هزار و ۷۱۵ کتابخانه مستقل و غیرمستقل کتابخانه در دور اول و دوم متوسطه، خبر داد و افزود: تعداد کتابخانه‌های کلاسی باید ۱۶ هزار و ۱۹۳ باشد که در مقطع ابتدایی ۷۰ درصد تکمیل شده و در دوره متوسطه اول و دوم نیز بیش از ۹۱ درصد مدارس کتابخانه دارند که مستقل آن ۳۷ درصد است.

این مقام مسئول با بیان اینکه سرانه کتاب‌خوانی هر دانش آموز در استان ۱۱ جلد است، گفت: در مقایسه با دیگر استان‌ها در رتبه اول از این نظر قرار داریم؛ اما کتاب‌ها باید از انتشارات جدیدتر باشند.

دانش آموز خبرنگار: امیرمهدی سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار