در همایش تجلیل از ۲۵۵حافظ کل قرآن اعلام شد:

دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی، قوی‌ترین مرکز تخصصی تربیت حافظان قرآن شد

تبریز (پانا) - در همایش تجلیل از ۲۵۵حافظ کل قرآن، دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی، قوی‌ترین مرکز تخصصی تربیت حافظان قرآن کریم در بین دانشگاه‌های کشور معرفی شد.

کد مطلب: ۱۴۲۵۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی، قوی‌ترین مرکز تخصصی تربیت حافظان قرآن شد

آیت الله سید محمدعلی آل هاشم در این همایش با اشاره به اینکه خداوند دو وظیفه علمی و عملی را برای ما در کتاب الهی بیان کرده، گفت: نگاه ما به قرآن باید تنها خواندن آن نباشد، بلکه باید با تدبر و تعمق و فهم دقیق و عمل درست به آن گام‌های موثری را در این زمینه برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری در مورد تربیت یک میلیون حافظ قرآن در جامعه بیان کرد: امروز در سراسر ایران اسلامی دانشجویان و دانش آموزان زیادی در دانشگاه و مدرسه حافظ کل قرآن هستند. باید خدا را شاکر باشیم که ما را در مسیر قرآن قرار داده است.

وی تاکید کرد: باید سهم خودمان را از این رقم در دانشگاه، شهر و استان خودمان مشخص و برنامه ریزی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه حرکت های شما حافظان قرآن ارزشمند است، افزود: تلاوت‌های قرآنی را باید ارج نهاد مخصوصا در دانشگاه فرهنگیان که اهمیت و جایگاه آن کمتر از سایر دانشگاه‌ها نیست، چرا که دانش آموختگان این دانشگاه به بدنه آموزش و پرورش تزریق می شوند و شما با دانش آموزان کشور سرو کار خواهید داشت.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه کار شما معلمان خیلی مهم است و رسالت بزرگی بر عهده دارید، افزود: شما دانشجومعلمان با فکر دانش آموزان سر و کار خواهید داشت و در بهترین شرایط سنی جوانان می توانید تاثیرگذار باشید، چرا که اگر این نسل درست تربیت شود، نسل آینده قرآنی می شود و آرمان های اسلام و انقلاب را حفظ می کند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با ابراز اینکه امروز بیش از دیروز نیازمند وحدت، علم، ایستادگی، استقامت در برابر دشمنان هستیم، افزود: توسعه، تمدن، وحدت، اتحاد و خودباوری تنها در عمل به قرآن و تمسک به آن است که می توان بر این اهداف رسید.

حجت الاسلام و المسلمین مبشری، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان سازمان مرکزی از سطح بندی قرآنی دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت:‌ بر اساس نظام جامع فرهنگی که دانشگاه فرهنگیان آن را دنبال می کند به این موضوع که هر معلم باید یک مربی قرآن باشد، می توان اذعان کرد.

وی به واسطه فعالیت های شایان توجه قرآنی و عنایت بر اشاعه فرهنگ آموزش و ترویج قرآن کریم پردیس حضرت فاطمه الزهرا (س) و علامه امینی تبریز را به عنوان دارالقرآن‌های نمونه در کل کشور، انتخاب و معرفی کرد.

در پایان از ۲۵۵ حافظ کل قرآن کریم و نخبگان قرآنی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

دانش آموز خبرنگار: امیرمهدی سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار