وزیر آموزش و پرورش:

۵۰۰ مدرسه یک نفره در کشور وجود دارد

طرح ملی نسیم مهربانی نمونه‌ای از عدالت در امور است/عدالت آموزشی از برکات شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که طرح ملی نسیم مهربانی کار‌ی مشترک بین وزارت آموزش و وزارت اقتصاد بوده است، گفت‌ این کار نمونه‌ای از کوشیدن در عدالت برای اداره امور است.

کد مطلب: ۱۴۲۵۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
۵۰۰ مدرسه یک نفره در کشور وجود دارد

رضامراد صحرایی در مراسم آغاز طرح تهیه و ارسال اقلام مورد نیاز مدارس و دانش‌آموزان مناطق کمتر توسعه‌یافته که صبح امروز در اردوگاه دانش‌آموزی شهید‌منتظری شهرستان‌ شهریار برگزار شد با بیان اینکه عدالت، آرمان اصیل انقلاب اسلامی است، گفت: در هرجا که برای جاری کردن عدالت کوشیده‌ایم، بهترین پیام را به مردم شریف ایران داده‌ایم، پیامی که نشان از ثمرات انقلاب اسلامی دارد.

وی با اشاره به این‌که از برکات شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران، عدالت آموزشی است، گفت: پیش از انقلاب سرانه فضای دانش‌آموزی برای هر دانش‌آموز چیزی حدود ۱.۵ متر مربع بوده است، اما امروز به فضل الهی به بیش از ۵.۲۰ متر مربع رسیده‌ایم و در سند تحول بنیادین افق‌های بلندتری مورد نظر است.

صحرایی افزود: پیش از انقلاب کمتر از نیمی از جمعیت دانش‌آموزی ایران به آموزش و پرورش دسترسی داشتند اما الان افتخار این است که بیش از ۵۰۰ مدرسه یک نفره در کشور وجود دارد و این یعنی عدالت‌. همچنین از افتخارات جمهوری اسلامی ایران همین بس که در‌ جای جای کشور، مدیریت کلان در دست کسانی است که از دل روستاها و چادرهای عشایری رشد کرده‌اند و پله پله به پُست‌های بالای مدیریتی رسیده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه طرح ملی نسیم مهربانی کار‌ی مشترک بین وزارت آموزش و وزارت اقتصاد بوده است، گفت: این کار نمونه دیگری از کوشیدن در عدالت برای اداره امور است. اینکه امروز قرار است اموال جمع‌آوری شده به دست محروم‌ترین دانش‌آموزان برسد، مصداق بارز تبدیل کردن یک تهدید به فرصت بی‌نظیر و استفاده بهینه از این اموال است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه بهانه‌هایی برای کوشیدن در مسیر عدالت پیدا می‌کنیم، امری است ستودنی و اینکه سازمان اموال تملیکی به این تشخیص رسیده که این اقلام را در جایی هزینه کند که سرمایه‌گذاری است، جای تقدیر و تشکر دارد.

صحرایی اضافه کرد: تمامی کسانی که در این امر خداپسندانه شرکت‌ کرده‌اند با حس انسانی تلاش و کوشش خود را انجام داده‌اند و فرایند آماده‌سازی این اقلام نیز نشان از این دارد که همکاران عزیز ما شاکر این‌ نعمات هستند و آن را صدقه جاریه می‌دانند، چرا که هر کدام از دانش‌آموزان عزیز این کشور که از این اقلام استفاده کند و در آینده کاری خیر انجام دهند، ثواب آن نیز به تهیه‌کنندگان می‌رسد و به نحوی در آن کار خیر سهیم هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار