وزیر آموزش و پرورش:

۴۵ درصد دانش‌آموزان سمپاد در مناطق محروم افزایش پیدا کرده است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از تحصیل حدود ۱۳۰ هزار دانش‌آموز سمپادی در ۷۰۰ مدرسه کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۴۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
۴۵ درصد دانش‌آموزان سمپاد در مناطق محروم افزایش پیدا کرده است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ملی پرورش اسعدادهای درخشان؛ رضامراد صحرایی در دیدار با دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان یا به اختصار «سمپاد» ، نهادی است که بر امور و تحصیل دانش‌آموزان مستعد و با بهره هوشی بالا نظارت می‌کند.

وی حمایت آموزش و پرورش از نخبگان دانش‌آموزی در زمینه‌های علمی، هنری، ورزشی، ادبی، پژوهشی، فرهنگی و قرآنی را بسیار مهم دانست.

صحرایی افزود: سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برای نخبگان علمی، ایجاد شده و ۴۵ درصد دانش‌آموزان سمپاد در مناطق محروم افزایش پیدا کرده است و مقرر شده که دانش‌آموزان مناطق محروم یعنی 4 دهک اول جامعه اگر وارد سمپاد شوند، حق‌الثبت آن‌ها را دولت پرداخت می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باشگاه دانش‌پژوهان جوان، عهده‌دار امور المپیادها و دانش‌آموزان المپیادی از سراسر کشور است و یک ساختمان مجهز در تهران برای این باشگاه در نظر گرفته شده که به زودی افتتاح خواهد شد.

صحرایی بیان کرد: دانش‌آموزان المپیادی نیز مثل سمپادی‌ها مراقبت و توجه ویژه می‌خواهند و باید روی این‌ها سرمایه‌گذاری شود.

وی ادامه داد: یکسری تغییرات در المپیادها انجام شده است. مانند المپیادهایی که در حوزه اقتصاد و مدیریت، سواد رسانه‌ای و کارآفرینی با ایجاد تغییرات ویژه باعث شده که به اهداف مورد نیاز دست پیدا کنیم.

صحرایی گفت: برای اینکه دانش‌آموزان مناطق محروم بتوانند در آزمون‌های ورودی سمپاد، موفق‌تر عمل کنند، شبکه آموزش برنامه تلویزیونی را جهت استفاده این دانش‌آموزان ایجاد کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار