وزیر آموزش و پرورش:

نظام دوری‌ بهترین فرصت برای شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان است

معلم دوره ابتدایی مایه شکوفایی و تمدن‌سازی نسل آینده است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش، معلم دوره ابتدایی را مایه شکوفایی و تمدن‌سازی نسل آینده دانست و گفت معلمی که با اجرای طرح نظام دوری به مدت 3 سال همراه بچه است، می‌تواند بهترین فرد برای شناسایی استعدادهای او باشد.

کد مطلب: ۱۴۲۴۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
نظام دوری‌ بهترین فرصت برای شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان است

رضامراد صحرایی در آیین استقرار نظام دوری با اشاره به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: آن‌چه که ویژگی‌های مثبت و اثرگذار برای آینده است در سند تحول بنیادین به آن توجه شده که جمع این ویژگی‌ها در ۶ ساحت است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین می‌خواهد فرزند ما مبتکر، ماهر و کارآفرین بار بیاید و دلسوز، حقیقت‌طلب و حقیقت‌جو باشد، افزود: آرزوی هر پدر و مادری است که چنین فرزندی در دامن او پرورش یابد. سند تحول بنیادین کاری کرده که ما و همه دستگاه‌ها برای تربیت چنین فرزندی تلاش کنیم.

صحرایی خطاب به والدین خاطرنشان کرد: ما شریک شما در تربیت فرزندان هستیم و این کار (نظام دوری) مجموعه‌ای از انسجام، همکاری، همفکری و هم‌کوششی خانواده‌ها برای تربیت بچه‌ها است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که معلمان باید دانش‌آموزان را مانند فرزندان خود بدانند، گفت: معلمان باید هر آرزوی خوبی که برای بچه‌های خودشان دارند برای دانش‌آموزان نیز داشته و به همه ویژگی‌های دانش‌آموزان مسلط باشند.

وی با اشاره به همراهی یک معلم در طول 3 سال تحصیلی با دانش‌آموزان در اجرای طرح نظام دوری اظهار کرد: معلمی که 3 سال همراه بچه است، می‌تواند بهترین فرد برای شناسایی استعدادهای او باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در چند سال اخیر نظام دوری در برخی از شهرها و مدارس امتحان شده‌اند که تاثیرات خوب و به‌سزایی در یادگیری دانش‌آموزان داشته است، خاطرنشان کرد: طبق اعلام آموزش و پرورش، نظر به افزایش ۱۵ درصدی آن‌ها در سال تحصیلی جاری است.

صحرایی تصریح کرد: نکته مهم این است که با توجه به اینکه کل این دوره بر عهده معلم است، خود معلم در ۶ ساحت سند تحول بنیادین باید اطلاعات کافی داشته و به‌روز باشد.

وی با بیان اینکه اعتقاد بنیادین ما به اهمیت دوره ابتدایی است، خاطرنشان کرد: در ساحت علمی و فناوری کشور، نقش هیچ کلاسی در هیچ سطحی به اندازه دوره ابتدایی نیست و کسی که مایه شکوفایی و تمدن‌سازی می‌شود، معلم ابتدایی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده تاکید کرد: هر اشکالی در کار ما وجود داشته باشد، ناشی از کم‌توجهی به آموزش و پرورش است.

وی بیان کرد: با اجرای طرح نظام دوری، کاری می‌کنیم که معلمان برای همیشه در ذهن بچه‌ها بمانند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، یکی از اهدافی که آموزش و پرورش برای دوره ابتدایی در نظر گرفته، گسترش نظام دوری در مدارس است.

صحرایی افزود: طبق این طرح، نوآموزان پایه اول دبستانی پس از ثبت‌نام طرح سنجش سلامت و قبولی در آن می‌توانند در مدارسی که نظام دوری را ارائه می‌کنند ثبت‌نام و تا پایه سوم نیز با معلم خود همراه باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار