سرپرستار بخش اورژانس بیمارستان ناجا مشهد عنوان کرد:

پرستاری یعنی نزدیک شدن به معنویات و از خود گذشتگی

مشهد (پانا) - سرپرستار بخش اورژانس بیمارستان ناجا مشهد گفت بزرگترین انگیزه انسان برای پرستار شدن و گام نهادن در این راه حس نوع‌دوستی و کمک به بشریت است. در واقع پرستاری یعنی نزدیک شدن به معنویات و از خود گذشتگی.

کد مطلب: ۱۴۲۴۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
پرستاری یعنی نزدیک شدن به معنویات و از خود گذشتگی

مژده افشاری مقدم، سرپرستار بخش اورژانس بیمارستان ناجا مشهد ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار گفت: «پرستاری یک تیم است. در این تیم جایگاه بهیار با یک سوپروایزر وقتی برای نجات جان یک نفر تلاش می کنند برابر است، چرا که اگر این گونه نباشد نمی توان موفق بود.»

وی اظهار کرد: «انگیزه من و تمام پرستاران برای انتخاب این شغل حس نوع دوستی و کمک به انسان هاست. در این شغل معنویات و اعتقاد بالاتر از مادیات است و کسی که این حس انسان دوستی را نداشته باشد نمی تواند در این شغل دوام بیاورد.»

افشاری مقدم عنوان کرد: «تلخ ترین لحظات برای من در این شغل لحظه خبر دادن فوت بیمار به عزیزان و نزدیکانش است. شیرین ترین لحظه برای من در ۲۸سال خدمت پرستاری، احیای موفق دختر ۸ساله ای است که از او قطع امید کرده بودند و بعد از ۲۰دقیقه احیا، علائم حیاتی نداشت. اما به لطف خدا به زندگی برگشت.»

وی خاطرنشان کرد:‌ «کمترین کاری که تمام افراد جامعه می توانند انجام دهند این است که کمک های اولیه را بلد باشند و در موقع مواجهه با حادثه ای یا بیماری، بتوانند قبل از ورود اورژانس و ...کمک رسانی کنند. این کار باعث می شود آمار تلفات فوتی بسیار پایین بیاید.»

افشاری مقدم در پایان افزود: «توصیه من به تمام پرستاران و همکارانم این است که در هر لحظه به یاد خداوند باشند و با توکل به او کار خود را آغاز کرده و به پایان رسانند.»

دانش آموز خبرنگار :ماهان محمدیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار