امام جمعه شهرستان فیروزکوه:

یکی از عوامل مهم تحکیم بنیان خانواده، توجه به نقش اعضای خانواده است

فیروزکوه (پانا) - امام جمعه شهرستان فیروزکوه یکی از عوامل مهم تحکیم بنیان خانواده را توجه به نقش اعضای خانواده دانست‌ و گفت خانه‌داری زن یعنی تربیت انسان، تولید والاترین محمصول عالم وجود یعنی بشر ارزش خانه‌داری این است.

کد مطلب: ۱۴۲۴۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
یکی از عوامل مهم تحکیم بنیان خانواده، توجه به نقش اعضای خانواده است

حسن حیدری، امام‌جمعه شهرستان‌فیروزکوه در خطبه‌های عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته گفت: یکی از عوامل مهم تحکیم بنیان خانواده، توجه به نقش اعضای خانواده است. بر اساس فطرت و دین الهی، کارهای بیرون خانه و نان‌آوری و تأمین نفقه بر عهده مرد است و نباید در این زمینه کوتاهی کند؛ از طرف دیگر، شغل شریف خانه‌داری و تربیت فرزندان بر عهده زن است.

وی اذعان کرد: نقش‌آفرینی زن در جامعه اشکالی ندارد و گاهی لازم است ولی نباید او را از نقش مهم و اصلی خود دور کند؛ خانه‌داری زن یعنی تربیت انسان، تولید والاترین محصول عالم وجود یعنی بشر، این ارزش خانه‌داری را بیان می‌کند.

حیدری عنوان کرد: بزرگترین خیانت و ظلم غرب به زن این‌بود که بعد از انقلاب صنعتی، برای سودجویی خود،‌ به ادعای تساوی حقوق زن و مرد، زنان را به کارخانه‌ها و کارهای سخت کشاندند و آنها را از نقش اصلی و مهم خود بازداشتند، نتیجه فرهنگ غرب، تضعیف و فروپاشی کانون خانواده است؛ امروز تقریباً چیزی به نام خانواده وجود ندارد و آمار زنان سرپرست خانوار در برخی کشورهای غربی نزدیک ۵۰ درصد است و این بیانگر فاجعه در جامعه است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در خطبه دوم عنوان کرد: سیره زندگی حضرت زینب‌کبری سلام‌الله‌علیها، در عرصه‌های مختلف برای ما الگو و درس است؛ یکی از ابعاد زندگی حضرت زینب، روایتگری به موقع و صحیح از حادثه کربلاست؛ ایشان با تبیین صحیح و به موقع، روایت دشمن را خنثی کرد و حکومت یزید را رسوا کرد.

امام‌جمعه فیروزکوه بیان کرد: یکی از ابعاد دیگر زندگی حضرت زینب، فداکاری و از خودگذشتگی است که تجلی آن را در کربلا و پرستاری ایشان از مجروحان و کودکان مشاهده می‌کنیم.

حیدری تصریح کرد: پرستاران عزیز ما،‌ زینب‌وار با روحیه صبر و استقامت در برهه‌های مختلف هم‌چون دفاع مقدّس، یا ایام کرونا، حقیقتاً خوش درخشیدند و سزاوار است که از مجاهدت این قشر فداکار و زحمتکش تشکر کنیم.

وی عنوان کرد: پرستار فرشته رحمت برای بیمار است که هم با روح و هم با جسم بیمار سروکار دارد؛ در شرائط سخت بیماری، گاهی یک لبخند، یک برخورد گرم و مهربانانه یا یک سخن آرامش‌بخش پرستار،‌ اثر عمیقی بر روح و جان بیمار می‌گذارد و این هنر پرستاری است.

خطیب نمازجمعه در ادامه گفت: قشر زحمت‌کش پرستار سه مطالبه عمده دارد، اول، اجرای صحیح و عادلانه قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و پرداخت به موقع کارانه پرستاری؛ دوم، مسئله کمبود پرستار و تکمیل سرانه پرستاری؛ سوم، مسئله امنیت شغلی و استخدام پرستاران.

حیدری عنوان کرد: انشاءالله به همّت و پیگیری دولت سیزدهم، مطالبات پرستاران بزودی محقق شود تا با آرامش خاطر به وظیفه خود بپردازند، با توجه به کمبودها و مشکلات بیمارستان، مردم حق دارند گلایه داشته‌باشند با این حال از مردم شریف شهرستان انتظار داریم چون پرستاران در خط مقدّم خدمت به مردم هستند، با برخورد مناسب با این قشر صبور و زحمت‌کش، آنها را نسبت به کار و تلاش خود دل‌گرم کنند.

امام‌جمعه فیروزکوه خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، علاوه بر استحکام پایه‌های مشروعیت و مقبولیت نظام، باعث افزایش اقتدار ملّی است و امروز با توجه به اتفاقات دنیا و ناآرامی‌های منطقه، اقتدار ملّی بسیار مهم است.

حیدری تصریح کرد: رکن اصلی در افزایش مشارکت عمومی، تأمین عنصر رقابت است که متولیان انتخابات باید زمینه رقابتی شدن انتخابات را فراهم کنند که با حضور همه جریانات مختلف داخل نظام محقق خواهدشد؛ برای انتخابات مطلوب، چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت مدنظر متولیان انتخابات باشد.

وی عنوان کرد: رژیم جعلی صهیونیستی به بهانه وجود نیروهای حماس در بیمارستان شفا، به آنجا یورش برد ولی چیزی پیدا نکرد و دنیا بارِ دیگر شاهد شکست اطلاعاتی و رسوایی اسرائیل بود.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در ادامه گفت: چشم‌انداز احتمالی جنگ این است که صهیونیست‌ها دست به ریسک بزرگ بزنند و با تلفات زیاد خود را به مرکز غزه برسانند تا اعلام پیروزی کنند و چهره شکست‌خورده خود را ترمیم کنند؛ ولی اولاً صهیونیست‌ها مرد جنگ طولانی نیستند و قدرت ماندن طولانی در غزه ندارند؛ ثانیاً جریان مقاومت منتظر ورود صهیونیست‌ها به مرکز غزه است تا با تلفات سنگین، تک اصلی را به صهیونیست‌ها وارد کند.

حسن‌حیدری عنوان کرد: امروز دفاع از مردم مظلوم غزه، نه تنها یک وظیفه شرعی، بلکه یک وظیفه انسانی است؛ امروز دنیای اسلام در یک آزمون بزرگ انسانی است، مردم غیور و قهرمان شهرستان فیروزکوه، هم‌گام و هم‌صدا، با مردم سراسر ایران فردا شنبه ساعت ۱۱، برای دفاع از کودکان مظلوم غزه، در کنار مسجد حضرت موسی‌بن‌جعفر علیهم‌السلام تجمع خواهند کرد.

دانش‌آموز خبرنگار: فریناز کریمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار