برگزاری همایش مادران قهرمان‌پرور در شهرستان رابر

رابر (پانا) - همایش مادران قهرمان‌پرور با حضور نوذر نخعی استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان و جمعی از فرهنگیان، مشاوران مدارس و عموم مردم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۳۳۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش مادران قهرمان‌پرور در شهرستان رابر

نوذر نخعی استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به مشکلات عاطفی نوجوانان و جوانان بیان کرد: عوامل فردی، خانوادگی و محیطی از جمله عوامل مؤثر در تربیت فرزند هستند و ریشه این مشکلات را می توان در زمینه های ارثی و محیطی دانست که در این میان ۴۰ درصد اِرث و ۶۰ درصد محیط اثرگذار است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از خطرات افسردگی در نوجوانان، پدر و مادر باید به فرزندان خود از سنین کودکی توجه کنند که این توجه به سه دوره مختلف محبت (از بدو تولد نوزاد تا هفت سالگی و ورود به دوره ابتدایی)، تربیت (از شروع دوره ابتدایی تا پایان متوسطه اول) و رفاقت (دوره متوسطه دوم) منتهی می‌شود.

نخعی در ادامه افزود: یکی دیگر از خطرات در کمین برای کودکان و نوجوانان استفاده بیش از حد آنها از فضای مجازی و تلفن همراه است که ضررهای جبران ناپذیری به سیستم عصبی، سیستم خواب و بینایی آنها وارد می کند و باعث مختل شدن حافظه و کندی ذهن آنها در حین یادگیری می‌شود.

وی در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص راه‌کارهای افزایش رفتارهای مطلوب پرداخت و تعامل مثبت از طریق اختصاص زمان باکیفیت و ارتباط کلامی و محبت فیزیکی، تحسین و توجه مثبت، پاداش و امتیاز در فرزندپروری، تکنیک چارت رفتاری و تکنیک الگوبرداری و سرمشق دهی را از عوامل تأثیرگذار در افزایش رفتار مطلوب فرزندان توصیف کرد و به تعریف مزایا، اصول و قوانین استفاده از این مهارت‌ها و تکنیک‌ها پرداخت.

خبرنگار دانش آموز: رضا باقری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار