معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر:

برنامه فراگیر پرورشی، نقشه راه فعالیت‌های تربیتی مدارس است

بوشهر (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت برنامه فراگیر پرورشی که بر پنج پایه تقویت ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی طراحی و ابلاغ شده‌، راهنما و نقشه راه اجرای فعالیت‌های تربیتی در مدارس است.

کد مطلب: ۱۴۲۳۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه فراگیر پرورشی، نقشه راه فعالیت‌های تربیتی مدارس است

محمود حق‌دوست در دوره آموزشی "تبیین برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی استان بوشهر" در اردوگاه فرهنگی و تربیتی غدیر کازرون عنوان کرد: برگزاری اقامه نماز جماعت اول وقت برای حق همه دانش آموزان"، "هر دانش آموز ،حداقل دو روز سفر تربیتی"، "هر دانش آموز، عضو یک تشکل"، "هر دانش آموز، حداقل یک مسابقه یا جشنواره یا کارگاه مهارتی" و "هر دانش‌آموز حداقل یک موقعیت گفتگو و پرسش و پاسخ"، ۵ رسالت‌ و اقدام محوری مدارس در سال تحصیلی جدید است.

وی افزود: مدرسه محوری و توجه به شرایط و مقتضیات جغرافیایی، امکاناتی و قومیتی مدارس، یکپارچه سازی، اولویت‌بندی و تجمیع فعالیت‌های همسو به منظور پرهیز از موازی‌کاری، تنوع بخشیدن به فعالیت‌ها به منظور فراگیر شدن و تحت پوشش قرار دادن همه دانش آموزان، توجه به تربیت تمام ساحتی، فراهم کردن زمینه مردمی سازی و مشارکت دادن عملی والدین و نهادهای فرهنگی در اجرای فعالیت‌ها و تهیه کارنمای پرورشی برای مدارس و دانش آموزان از مهمترین اهداف اجرای این برنامه است.

وی در ادامه با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت و وجوب قطعی و فوری جهاد تبیین عنوان کرد: در شرایط فعلی که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکای جهانخوار، اقدام به جنایت و کودک‌کشی کرده‌اند، باید با شرکت در جهاد تبیین، واقعیت خوی ددمنشی و وحشی‌گری اسرائیل را به نسل جوان و نوجوان تشریح کنیم.

حق‌دوست بیان کرد: دشمن در جنگ رسانه‌ای با تحریف عملیات غرورآفرین "طوفان الاقصی"، جای شهید و جلاد و مظلوم و ظالم را عوض کند.

وی شناخت، دغدغه‌مندی و بصیرت را کلیدواژه‌های اصلی در جهاد تبیین دانست و تاکید کرد: معلمان به عنوان معماران نسل آینده و افسران سپاه پیشرفت کشور، نقش مهمی در جهاد تبیین و بیان واقعیت‌ها و جلوگیری از تحریف حقایق دارند.

حق‌دوست اضافه کرد: ما برای معرفی اسوه‌های ماندگاری همچون شهید نادر مهدوی و دانش‌آموزان شهیدی همچون حسین صافی و ناصر رازی به نسل گام دوم انقلاب مسئولیت داریم.

خبرنگار : حسن محدث زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار