معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست میز رسانه تشریح کرد:

دستاوردها و برنامه های معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان بوشهر

بوشهر(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست میز رسانه که با حضور خبرنگاران برگزار شد، دستاوردها و برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
دستاوردها و برنامه های معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان بوشهر

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش بوشهر، علی موحدی با اشاره به فعالیت‌های مدارس در شرایط خاص کرونایی گفت: فعالیت پرورشی دانش آموزان در بستر شبکه شاد عملیاتی شده است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در مدارس استان بوشهر گفت: در این روز مراسم ویژه‌ای با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نقاط مختلف بوشهر برگزار می‌شود و نواختن زنگ استکبارستیزی در مدارس، تجمع دانش آموزان در میدان رئیسعلی دلواری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله برنامه‌های این رویداد ملی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از تدوین طرح تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی به عنوان طرح بومی و خلاقانه استان و رونمایی از پوستر طرح توسط نماینده ولی فقیه در استان خبر داد و اظهار کرد: عمده فعالیتهای دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی، مطالبه گری و ایفای نقش مسوولیت های اجتماعی دانش آموزان در سطح اجتماع است .

وی تصریح کرد: برای تحقق دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی، شاخص‌های متعددی با هزار امتیاز در نظر گرفته‌شده که شناسایی، انتخاب و معرفی دانش آموزان در این عرصه در سطح مدرسه، منطقه، شهرستان و استان مورد توجه قرار دارد.

موحدی ادامه داد: به موجب تفاهم نامه با صدا و سیمای مرکز بوشهر، دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی با حضور در برنامه های تلویزیونی و رادیویی، فرهنگ دانش آموز تراز انقلاب را به نسل‌های بعدی منتقل خواهند کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش بوشهر به تشکیل قرارگاه فرهنگی تربیتی استان بوشهر با محوریت اداره‌کل آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار کرد: این قرار گاه با هدف تجمیع توان و ظرفیت 100 دستگاه‌های اجرایی و نهاد انقلابی مرتبط با مسائل فرهنگی و اجتماعی تشکیل شده ، تا بتوان از این طریق، برنامه های متنوعی برای جامعه هدف در آموزش و پرروش اجرا کنیم.

موحدی با بیان اینکه دو هزار دانش آموز بوشهری در سال تحصیلی گذشته در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند، گفت: این مسابقات با توجه به همزمانی آن با شیوع کرونا به طور کامل به صورت مجازی برگزار شد که دانش‌آموزان بوشهری موفق به کسب ۱۲ مقام در مسابقات کشوری شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: با همکاری ستاد اقامه نماز، ششمین اجلاس استانی نماز استان با عنوان پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد نیز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح ملی حفظ جز ۳۰ قرآن و حفظ موضوعی و حوزه تلاوت با حضور ۲۱ هزار دانش آموز برگزار می‌ شود، افزود: ۲۱ مرکز تخصصی به عنوان دارالقرآن، فعالیت‌ های قرآنی در حوزه روخوانی، روان‌‌خوانی، تجوید، صوت و لفظ و تفسیر در استان فعالیت‌ می‌کنند .

موحدی با اشاره به تشدید آسیب‌ ها و ایجاد آسیب‌ های نوظهور در دوره کرونا اظهار کرد: در این راستا و با هدف کاهش آسیب‌ها، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان در حوزه‌ های پیشگیری، مسائل اجتماعی و پیشگیری از سوء مصرف موادمخدر در دستور کار قرار گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه جشنواره نوجوان سالم با شرکت پنج هزار و ۷۵۳ دانش آموز در سال تحصیلی گذشته برگزار شده است ، ادامه داد: این جشنواره ۱۲۰ برگزیده استانی داشت و ۳۰ اثر نیز به کشور معرفی شد.

وی با اشاره به اجرای طرح یاری‌گران زندگی در مدارس تصریح کرد: طرح یاری‌گران زندگی و شکل‌گیری کانون یاریگران زندگی در مدارس گام مهمی در اجتماعی شدن دانش آموزان و کسب مهارت‌های لازم در زندگی شخصی آنها می‌شود که در این زمینه یک میلیارد و 300 میلیون ریال تجهیزات لازم به یکی از شهرستان های شمالی استان بوشهر برای مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اهدا شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته ۱۱۱ هزار دانش اموز در مسابقات فرهنگی هنری شرکت کردند، گفت: ۱۴۱ دانش‌آموز به مرحله کشوری مسابقات راه‌ پیدا کردند که افراد راه یافته در مجموع موفق به کسب ۳۶ مقام کشوری شدند.

موحدی ادامه داد: استان بوشهر در پرسش مهر بیست ریاست جمهوری سه رتبه برتر کشوری در بخش فرهنگیان، یک رتبه در بخش دانش‌ آموزی و ۱۵ نفر رتبه برگزیده داشته است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه ۱۴۰۰ مربی، معاون پرورشی و مشاور تحصیلی، تربیتی در مدارس فعالیت می‌کنند افزود: در راستای برگزاری جشنواره الگوی برتر تدریس درس تفکر‌ و سبک زندگی و تجارب برتر ۱۷۰۰ دانش‌آموز شرکت کردند.

موحدی با اشاره به حضور مشاوران مذهبی در مدارس استان تصریح کرد: ۲۰۰ مشاور مذهبی با هماهنگی حوزه های علمیه استان بوشهر در مدارس به دانش آموزان و اولیاء محترم خدمات مشاوره ای ارائه می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار