دفاع وزارت فرهنگ‌و ارشاد اسلامی از مجوزهای خود در برگزاری نمایشگاه چاپ

تهران (پانا) - معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سومین آیین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ استان تهران، تعدد نمایشگاه‌های چاپ را به فال نیک گرفت و اعلام کرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجوزهای خود در این حوزه دفاع می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۲۳۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
دفاع وزارت فرهنگ‌و ارشاد اسلامی از مجوزهای خود در برگزاری نمایشگاه چاپ

سومین آیین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ استان تهران چهارشنبه -۲۴ آبان- هم‌زمان با روز کتاب و کتابداری برگزار شد. در این مراسم یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی فروزانفر مدیرکل ارشاد استاد تهران و جمعی از مسئولان صنفی و دولتی حضور داشتند.

احمدوند در مراسم بزرگداشت اهالی چاپ استان تهران که با حضور با شکوه اهالی این صنعت، مسئولان دولتی و نمایندگان اصناف چاپ برگزار شد، درباره جایگاه این صنعت توضیح داد: طبق قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، تولی‌گری صنعت چاپ بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و وظیفه داریم تمام امکانات ارشاد را در خدمت این صنعت قرار دهیم.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تعاملات نزدیک و پیوسته بین وزارت ارشاد و وزارت صمت، تاکید کرد: اگر خناسان مانع نشوند، روایت خوب و سازنده ای در جریان است و مسئولیت هر بخش نیز روشن است.

احمدوند در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از تعدد و تکثر نمایشگاه‌های چاپ در کشور، گفت: تعدد و تکثر نمایشگاه‌ها، اتفاق مثبتی است و تا جایی که ظرفیت اقتصادی وجود دارد، ممنوعیتی در این حوزه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجوزهای خود در حوزه برگزاری نمایشگاه‌های مختلف ازجمله نمایشگاه چاپ، دفاع می‌کند.

معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد همچنین درباره ضرورت تخصیص تسهیلات به فعالان چاپ و بسته‌بندی گفت: در خصوص پرداخت تسهیلات، اگرچه در دو سال اخیر صنعت چاپ نیز مانند سایر صنایع، به دلیل محدودیت‌ها با مشکلاتی مواجه بوده، اما در سال های اخیر بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان به چاپخانه‌داران تسهیلات اعطا شده است.

وی ادامه داد: البته می‌دانیم که تسهیلات برای نوسازی و به روزسازی ماشین‌آلات کافی نیست و درصدد تسهیل در اعطای تسهیلات هستیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این خصوص عزم جدی دارند و پیگیر هستند.

احمدوند همچنین خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه آموزش نیز تفاهم‌نامه‌های خوبی با دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه علمی کاربردی منعقد شده که نتایج آن را به زودی خواهیم دید.

وی تاکید کرد: همچنین اتحادیه‌ها نیز اقدامات مثبتی را در دستور کار دارند. پیگیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نوسازی تسهیلات چاپی در بخش‌های دیگری از این مراسم علی‌اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اقدامات این دفتر و پیگیری مسائل تخصیص تسهیلات تبصره ۱۸ برای نوسازی ماشین‌آلات چاپ گفت که پیگیر این روند هستند.

مدیرعامل انتشارات و چاپ جنگل دقایقی را به بیان مشکلاتی که اهالی چاپ با آن مواجه هستند، پرداخت.

مجتبی سجاد درباره واردات ماشین‌آلات و ملزومات و همچنین صادرات محصولات چاپی مطرح کرد: از مسئولان خواستار تسهیل مراحل اداری هستیم تا چاپخانه‌داران بتوانند به فعالیت خود ادامه بدهند. در این مراسم لوح، تندیس و جوایزی به واحدهای چاپ و بسته‌بندی استان تهران اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار