مدیر بیمارستان عباس ناظران مشهد:

بیماری دیابت سومین علت مرگ و میر در جهان است

مشهد (پانا) - مدیر بیمارستان عباس ناظران مشهد گفت دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در کشور ایران و جهان است که سومین علت مرگ و میر در جهان را به خود اختصاص داده است.

کد مطلب: ۱۴۲۳۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
بیماری دیابت سومین علت مرگ و میر در جهان است

حسن خداپرست مدیریت بیمارستان عباس ناظران مشهد گفت:« یکی از رسالت های مراکز درمانی، آموزش به جامعه است. کادر درمانی موظف است که راه های خودمراقبتی را به افراد جامعه آموزش دهد. در این راستا کادر درمانی تصمیم گرفت که کارگاه آموزشی در رابطه با بیماری دیابت برای رابطین آموزش و پرورش ناحیه ۷ مشهد برگزار کند تا آنها بتوانند این مسئله را در جامعه تکثیر کنند و مردم بتوانند از خود مراقبت کنند.»

وی افزود:«دیابت در کودکان چندان قابل پیشگیری نیست؛ زیرا نوع اول است و کودکان به طور ناگهانی با قند خون بالا مواجه می‌شوند که باید به بیمارستان مراجعه کنند.»

وی ادامه داد:«چون دلایل این اتفاق نامشخص است راهی برای جلوگیری که به والدین پیشنهاد بشود نیست؛ اما نقص ایمنی و ویروس‌ها در ابتلا شدن به دیابت تاثیر دارند، اما در نوع دوم، بیماری دیابت قابل پیشگیری است. کاهش وزن، فعالیت‌های بدنی، رژیم غذایی در ابتلا پیدا نکردن به بیماری دیابت در نوع دوم تاثیرگذار است.»

خبرنگار دانش آموز: سارینا عابدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار