معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد:

اجرای طرح پویش ملی غربالگری دیابت و فشار‌خون بالا در ملارد

ملارد (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان ملارد، در جلسه کمیته مشترک آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، از پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا در مدارس‌ ملارد خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۳۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح پویش ملی غربالگری دیابت و فشار‌خون بالا در ملارد

‌رضا حضرتقلی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان ملارد، در تشریح این خبر گفت: در حال حاضر مصرف غذاهای آماده و فست‌فود، که پرکالری و دارای نمک زیاد هستند در بین افراد خصوصا کودکان و نوجوانان افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که با اجرای شیوه‌های سالم در زندگی می‌توان از بروز دیابت به میران زیاد پیشگیری کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت باید پیشگیری محور باشد نه درمان محور. و در این راستا ضروری است آموزش و پرورش، مدارس و سازمان‌های مختلف در حوزه سلامت وارد شوند، و آموزش‌های لازم در این زمینه به تمامی مقاطع تحصیلی داده شود و عوامل تأثیرگذار در ارتقای سلامت جامعه شناخته شود.

حضرتقلی، در راستای پیشگیری از ابتلا به دیابت و فشارخون بالا بیان کرد: باید سطح سواد مردم افزایش یابد و خود‌مراقبتی و سواد سلامت بحث مهمی است که باید از مدارس شروع شود. تا در جامعه نهادینه شود و آحاد مردم در جهت پیشگیری از بیماری‌ها پویاتر باشند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد عنوان کرد: این طرح همه افراد بالای ۱۸ سال جهت غربالگری دیابت و فشار خون بالا در مراکز بهداشتی و کلیه مدارس مورد سنجش قرار خواهد داد. در طرح مذکور مراقبین سلامت مدارس به صورت جهادی، انجام این طرح را در مدارس به عهده دارند.

این مقام مسئول در پایان به سبک زندگی سالم اشاره کرد و گفت: مصرف غذاهای پرکالری و فست‌فودها در جامعه و در بین کودکان و نوجوانان ما زیاد شده است و ضرورت دارد سبک زندگی سالم در مدارس آموزش داده شود و باید سفیران سلامت در مدارس فعال باشند.

خبرنگار: بتول رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار