مربی طرح امین دبیرستان فاطمیه ملارد:

یکی از مزایای کتابخوانی بهبود حافظه در افراد است

ملارد (پانا) - مربی طرح امین دبیرستان فاطمیه ملارد، در راستای هفته کتاب، یکی از مهم‌ترین مزایای کتابخوانی را که تأثیر بسزا، چشم‌گیر و ماندگاری روی انسان دارد را بهبود حافظه و تحریک ذهنی دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۳۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
یکی از مزایای کتابخوانی بهبود حافظه در افراد است

مهین کریمی‌نژاد، مربی طرح امین دبیرستان فاطمیه شهرستان ملارد، به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «کتاب گنجینه‌ای از اسرار پنهان است و اگر هر فرد در طول عمر خود کتابی را مطالعه کند به اهمیت مسائل مهم پی می‌برد و سطح آگاهی خود را می‌سنجد.»

وی افزود: «فواید کتابخوانی بی‌شمار است، اما مهم‌ترین آنها تحریک ذهنی و تأثیرات آن بر روی فرد است، چه بسا این فرد دانش‌آموز و نوجوان باشد؛ چون نوجوانان به ذهنی سالم و قوی نیاز دارند و این جز، با اطلاعات بیشتر صورت نمی‌گیرد و چه منبع اطلاعاتی بهتر از کتاب خواهد بود که دانش‌آموز را وارد فضای حقیقی علم و دانش و آینده‌ای روشن کند.»

کریمی‌نژاد در ادامه تشریح کرد: «بهبود حافظه موجب موفقیت همه جانبه انسان می‌شود و این موفقیت قطعا اعتماد به نفس نوجوان را افزایش می‌دهد‌. با خواندن کتاب می‌توان حافظه را تقویت کرد و جلوه یک انسان موفق بود و با مطالعه از بیماری‌های حافظه و فراموشی در پیری جلوگیری کرد و ذهن متمرکزی داشت. برد اصلی یک انسان سالم، داشتن یک ذهن متمرکز و قوی است.»

مربی طرح امین گفت: «نقش بصری انسان به عنوان موجودی اجتماعی در جامعه بسیار مؤثر است و این نقش باید تقویت شود. خصوصا در جامعه دانش‌آموزان تا تاثیرگذار باشد و منبع مغذی و مهم تأمین و تقویت نقش انسان در جامعه، افزایش اطلاعات و معلومات فردی و اجتماعی است. جامعه خوب و شایسته با ارکان‌های مقوی و صحیح صورت می‌گیرد.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «پروردگاری که ما را خلق کرده کاملا از نیازهای ما آگاه است و معجزه قرآن را قرار داد تا به وسیله این کتاب حکیم، راه درست را تشخیص دهیم و گمراه نشویم. پس خدای رحمان به خوبی اهمیت کتاب را برای ما انسان‌ها بیان کرد تا بیندیشیم و از این پدیده مهم غافل نشویم و نگرش درست و ذهنی با افکار متمرکز و باذکاوت داشته باشیم. همچنین در این عصر که ذهن انسان به موضوعات مختلف فرعی درگیر می‌شود، به کتابخوانی ذهنی معطوف و متوجه داشته باشیم.»

دانش‌آموز خبرنگار: هستی اسدی مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار