قصه‌گویان برتر اردبیلی برای حضور در رقابت‌های ملی مشخص شدند

اردبیل (پانا) - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل گفت قصه‌گویان برتر اردبیلی برای رقابت با سایر استان‌ها مشخص شدند.

کد مطلب: ۱۴۲۳۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
قصه‌گویان برتر اردبیلی برای حضور در رقابت‌های ملی مشخص شدند

ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با بیان اینکه داستان‌ها و قصه‌ها باید در قالب بیانی جذاب و شیرین هنجار‌ها و باید‌ها و نباید‌های زندگی اجتماعی را برای کودکان و نوجوانان ارائه دهند، اظهار کرد: قصه‌گویان برتر اردبیل در مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برای رقابت با سایر استان‌ها مشخص شدند.

وی با اشاره به شعار این جشنواره با عنوان «با قصه لبخند بسازیم» افزود: این جشنواره با رویکرد با رویکرد نگاه و زاویه‌ی دید جدید، امیدآفرینی، لبخند، ایمان و الهام آفرینی و با هدف مد نظر قرار گرفتن فضاسازی و ارتقای ظرفیت قصه‌گویی به‌عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی در جامعه، عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌گویی در اقشار مختلف جامعه برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ضمن تاکید بر تقویت مهارت‌های ارتباطی در کودکان با قصه‌گویی، بیان کرد: مطالعه کتاب‌های داستان و نشستن پایه قصه‌های بزرگان خانواده آموزه‌های تربیتی را برای فرزندان ما القا کرده والدین در امور تربیتی و پرورش فرزندان خود از بهره‌گیری این هنر نباید غافل شوند.

ملک‌زاده فرد خاطرنشان کرد: جشنواره قصه‌گویی در چهار بخش مدرن و کلاسیک، آئینی سنتی، زبان اشاره و بخش ۹۰ ثانیه‌ای برگزار می‌شود که در مرحله استانی، با ثبت‌نام و بارگذاری آثار توسط ۱۴۷ نفر از علاقه‌مندان، ۲۷ نفر پس از پایش اولیه قصه‌ها توسط کارشناسان این حوزه، به مرحله استانی راه یافتند.

وی افزود: ۱۰ نفر در بخش نوجوانان، ۲ نفر در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و ۱۵ نفر در بخش مدرن و کلاسیک با محور قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، روایت اراده‌ها، قصه‌های نامداران و قصه‌های آزاد، آثار خود را برای مخاطبان کودک و نوجوان ارائه خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار