مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی خبر داد:

ارسال ۹۴۷ اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

اراک (پانا) - مدیرکل کانون پرورش فکری استان مرکزی گفت ۹۴۷ اثر به دبیرخانه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مرحله استانی ارسال شده است.

کد مطلب: ۱۴۲۳۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
ارسال ۹۴۷ اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

احسان منصوری در نشست خبری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی اظهار کرد: امسال جشنواره قصه ‌گویی به ایستگاه بیست و پنجم رسیده و مرحله استانی جشنواره از روز شنبه ۲۷ لغایت دوشنبه ۲۹ آبان‌ماه برگزار می‌شود و نفرات برگزیده به سطح ملی معرفی خواهند شد.

وی با اشاره ثبت جشنواره قصه‌گویی افزود: جشنواره قصه‌گویی با رویکردهای نوینی در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود و سعی داریم سنت قصه‌گویی را مردمی کنیم و قصه‌گویی به عنوان یک سنت در همه فضای فرهنگی جامعه شکل بگیرد و فقط به یک یا چند نهادی خلاصه نشود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی خاطرنشان کرد: شعار امسال جشنواره قصه‌گویی تحت عنوان با قصه لبخند بسازیم است تا به کمک قصه لبخند را بر لبان همه اقشار مختلف مردم بنشاند و کانون پرورش کودک و نوجوان به دنبال آن است که با برگزاری هرچه بهتر جشنواره قصه‌گویی، جایگاه قصه‌گویی ایرانی را به سطح جهانی ارتقا دهد.

منصوری ادامه داد: الهام آفرینی و امید آفرینی از جمله رویکردهای جشنواره قصه‌گویی است و جشنواره در چند بخش نظیر روایت اراده، ۹۰ ثانیه‌ای، تکلیف بر لبخند و... برگزار می‌شود و لازم به ذکر است بخش ۹۰ ثانیه‌ای جشنواره قصه‌گویی در سطح ملی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: تاکنون ۹۴۷ اثر به دبیرخانه جشنواره قصه‌گویی ارسال شده است که ۳۷۷ اثر به بخش ملی اختصاص دارد و در سال گذشته ۷۷۰ اثر ارسال شده بود که در این خصوص شاهد رشد مشارکت افراد در جشنواره قصه‌گویی هستیم و پیش‌بینی می‌شود آثار بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی به هزار اثر برسد و در این مرحله از جشنواره شاهد حضور معلمین و دانشجویان به ویژه دانشجو معلمان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هستیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی افزود: در بخش علمی جشنواره نیز ۱۹ اثر در قالب کتاب و مقاله در حوزه قصه‌گویی ارسال شده است.

منصوری عنوان کرد: یکی از رویکردهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور مادران در کانون است در همین راستا امسال کارگاه‌های حال خوش زندگی برای مادران برگزار شده است و کانون پرورش فکری در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش عضو داشته است و بیش از ۸۰۰ کارگاه ویژه کودکان و نوجوانان در تابستان ۱۴۰۲ در کانون پرورش فکری برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲۰ هزار کتاب به کتاب‌های کانون پرورش فکری در سطح استان افزوده شده است و حدود ۱۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های روستایی و مدارس استان اهدا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار