مسئول کتابخانه سیار مهربان ۵ فیروزکوه :

تاثیر کتابخوانی در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت، امری انکار‌ناپذیر است

فیروزکوه (پانا) - مسئول کتابخانه سیار یار مهربان۵ فیروزکوه، مطالعه را بهترین راه و کتاب را بهترین دوست برای به کمال رسیدن انسان‌ها دانست و گفت تاثیر عمیق کتاب و کتابخوانی در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون امری انکا رناپذیر است و یکی از دلایل اهمیت کتاب خواندن، کسب دانش است.

کد مطلب: ۱۴۲۲۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
تاثیر کتابخوانی در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت، امری انکار‌ناپذیر است

سید جلال حسینی، مسئول کتابخانه سیار یار مهربان۵ شهرستان فیروزکوه که به مدت ۶ سال مشغول به فعالیت است، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به کتاب دوستان و کتابداران، در گفت‌وگو با پانا گفت: «از ۲۳ تا۳۰ آبان ماه در هر سال هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است، تا بهانه‌ای برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین افزایش سطح عمومی جامعه باشد. سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی با شعار"آینده خواندنی است"برگزار می‌شود.»

وی افزود: «تاثیر عمیق کتاب و کتابخوانی در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روز افزون امری انکارناپذیر است. یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت کتاب خواندن کسب دانش است، کتاب سرشار از اطلاعات است و خواندن کتاب‌های گوناگون با موضوعات مختلف به ما آگاهی می‌دهد و مطالب جدیدی به ما آموزش می‌دهد و باعث تقویت مهارت‌های ما و اجتماعی شدن می‌شود. با خواندن کتاب می‌توانیم آموخته‌های خود را با خانواده دوستان و همکاران سهیم شویم.»

حسینی در ادامه اذعان کرد: «این کار توانایی ما را برای اجتماعی شدن افزایش می‌دهد، به ما انگیزه می‌دهد و ما را تشویق می‌کند که همیشه مسیر درست را انتخاب کنیم و ذهن بازتری نسبت به مسائل پیش رو در زندگی داشته‌باشیم. شهرستان فیروزکوه ۴ کتابخانه دارد که سه کتابخانه ثابت و یک کتابخانه به صورت سیار فعالیت می‌کند، از این سه کتابخانه ثابت دو کتابخانه در شهرستان فیروزکوه و یک کتابخانه در شهر ارجمند است.»

مسئول کتابخانه سیار یار مهربان ۵گفت: «کتابخانه سیار یار مهربان ۵ در سال ۱۳۹۷ شروع به فعالیت کرده و ۱۱ روستای شهرستان شهرستان را پوشش می‌دهد. این کتابخانه روزانه به ۲ روستا شهرستان می‌رود و در هر روستا به مدت ۲ ساعت و 30 دقیقه توقف دارد، در زمان توقف کتابخانه سیار شروع به عضوگیری از اهالی روستاعلاقمندان به کتاب و دانش‌آموزان می‌کند و به انجام فعالیت های فرهنگی می‌پردازد. این کتابخانه گنجایش ۳۵۰۰ نسخه کتاب را دارد و ۸۷۰ عضو و در حال حاضر ۴۵۰ نفر از اعضای این کتابخانه فعال هستند میزان امانت کتابخانه ماهانه بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ نسخه کتاب است.»

وی در ادامه افزود: «کتابخانه سیار بخش‌های مختلفی دارد بخش‌هایی مانند پایگاه اصلی"بزرگسال" که موضوعات مختلفی در هر بخش وجود دارد، بخش کودک و نوجوان،بخش نشریات و بخش کمک درسی. بیشتر اعضا کتابخانه سیار را کودکان و جوانان تشکیل می‌دهند و خوشبختانه استقبال خوبی از این کتابخانه شده است موضوعی که ما را ترغیب به انجام فعالیت‌های متفاوت می‌کند استقبال کودکان و نوجوانان از این کتابخانه است، معمولاً کارهای متفاوت فرهنگی در طول سال توسط کتابخانه‌ها انجام می‌شود، اما به صورت ویژه‌تری در هفته کتاب و کتابخوانی به انجام این فعالیت‌ها می‌پردازیم: نشست‌های کتاب خوان مدرسه‌ای و کتابخانه‌ای، جلسات مطالعاتی، جمع‌خوانی کتاب، برگزاری نمایشگاه‌های موضوعی کتاب،حضور کتابداران در مدارس برای معرفی کتاب و نحوه فعالیت کتابخانه‌ها، حضور دانش‌آموزان برای آشنایی با کتابخانه و بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه، مسابقات کتابخوانی و نقاشی، ساخت کاردستی نقد و بررسی کتاب و رونمایی از کتاب نویسندگان بومی شهرستان است.»

مسئول کتابخانه سیار یار مهربان ۵ خاطرنشان کرد: «مطالعه بهترین راه و کتاب بهترین دوست برای به کمال رسیدن انسان‌ها است. در نتیجه ما با خواندن کتاب و تشویق دوستانمان و دیگران و خانواده به کتاب و کتابخوانی می‌توانیم در پروراندن دانش و کمال سهیم باشیم.»

دانش‌آموز خبرنگار:محمد کریمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار