سیدحسن نصرالله:

شهدا در فرهنگ ما جایگاه عاطفی، فرهنگی و قداست خاصی دارند

تهران (پانا) - سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت روز شهید حزب الله آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۲۲۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
شهدا در فرهنگ ما جایگاه عاطفی، فرهنگی و قداست خاصی دارند

سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز (شنبه) در روز شهید حزب‌الله در ضاحیه جنوبی بیروت، اظهار کرد: در چنین روزی در هر سال، روز شهید حزب الله در سنت‌های ما است و منظور ما همه شهداء است، اولین شهید حزب الله تا آخرین شهیدی که امروز تشییع شد.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: برادران ما در راه خداوند به شهادت رسیده‌اند و آن شهداء ویژگی معنوی بزرگی را دارا هستند، شهداء در فرهنگ ما جایگاه عاطفی، فرهنگی و قداست خاصی دارند و خداوند آنها را بزرگ داشته است. ما با خردهای محدودمان جایگاه شهداء را درک نمی‌کنیم.

دبیرکل حزب الله گفت: زمانی که انسان‌ها در حال غفلت هستند، شهدای ما اهل احساس مسئولیت، اهل جهاد، صبر، جانفشانی‌های بزرگ، اهل اخلاص برای خداوند هستند.

وی ادامه داد: روز شهید حزب الله از عملیات بزرگی که در ۱۹۸۲/۱۱/۱۱ علیه مقر حاکم نظامی صهیونیستی در صور لبنان صورت گرفت، انتخاب شده است. این عملیات همچنان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عملیات در تاریخ مقاومت و نزاع با دشمن صهیونیستی است.

وی افزود: خون احمد قصیر، نیروی استشهادی و دیگر شهداء باعث پیروزی بر شمشیر آمریکایی و اسرائیلی شد.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: آن تجاوزی که در غزه صورت می‌گیرد، تحولی خطرناک و بزرگ و استثنائی است و این جنایت‌ها بیانگر انتقام‌جویی وحشیانه اسرائیل است.

دبیرکل حزب الله عنوان داشت: جنایت‌های اشغالگر بیانگر ماهیت وحشیانه‌اش است و یکی از برجسته‌ترین اهداف آن تسلیم کردن ملت‌های منطقه و سرنگون کردن اراده مطالبه‌گر برای حقوق است.

وی تصریح کرد: هدف از این جنایت‌ها، این است که ملت‌ها تسلیم شوند و خاک، اسیران، مقدسات و فلسطین را فراموش کنند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: اشغالگر با جنایت‌هایش در غزه و کشتارهای عامدانه و وحشیانه خود، لبنان را خطاب قرار می‌دهد.

دبیرکل حزب الله عنوان داشت: اشغالگر مجدداً در حال اشتباه کردن است و تمامی اهدافش شکست خواهد خورد و کشتارهای تاریخ از جمله کشتار دیر یاسین گواهی بر این است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ مقاومت نسل به نسل با وجود کشتارها، عظمت یافت تا به اقدام بزرگ گردان‌های قسام در تاریخ هفتم اکتبر رسید.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: جنایت‌های اشغالگر طی دهه‌های گذشته تا تجاوز ژوئیه، باعث نشد که لبنانی‌ها پشت مقاومت را خالی کنند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: متاسفانه برخی نویسندگان عرب هستند که به صورت عامدانه یا غیرعامدانه به تحقق اهداف اسرائیل کمک می‌کنند، اما آن نیز شکست خواهد خورد.

وی ادامه داد: اسرائیلی‌ها باید از تحقق اهدافشان ناامید شوند، نه ملت‌های ما که ثابت کرده‌اند گزینه آنها پیروزی و آزادی و کرامت است.

سید حسن نصرالله گفت: دشمن به خودش خسارت‌های زیادی می‌زند که از جمله آن، آشکار کردن واقعیت ددمنشانه خود است.

دبیرکل حزب الله عنوان داشت: اشغالگر ضربه‌های محکمی به طرح‌های عادی سازی که برای آن تلاش می‌کند، وارد کرد و موضع ملت‌های ما در مخالفت با این عادی‌سازی‌ها شدیدتر خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ تحول در افکار عمومی جهانی به ویژه جهان غرب، همانطور که در ایالات متحده و اروپا رخ می‌دهد، امری مهم است. اشغالگر تحت فشار قرار گرفته و جز نظام آمریکا و پس از آن، نظام انگلیس دیگر کسی از اشغالگر حمایت نمی‌کند.

سید حسن نصرالله گفت: کسی می‌تواند این تجاوز را متوقف کند که این تجاوز را مدیریت می‌کند و آن طرف، ایالات متحده است. کسی که این نبرد را مدیریت می‌کند و درخصوص آن تصمیم گیری کرده و وارد آن شده است، دولت آمریکا است و تمام فشارها باید متوجه آمریکایی‌ها باشد.

دبیرکل حزب الله اظهار کرد: فلسطینی‌ها از نشست سران عربی- اسلامی که ۵۷ کشور را در ریاض دور هم جمع کرده است، می‌خواهند که موضعی واحد داشته باشند. فلسطینی‌ها امیدوارند که نشست امروز سران ریاض بتواند بر ایالات متحده برای توقف این تجاوز إعمال فشار کند. فلسطینی‌ها امیدوارند که نشست سران ریاض بتواند گذرگاه رفح را برای انتقال کمک‌ها و مجروحان بگشاید.

وی تصریح کرد: اسرائیل هیچ دستاوردی را محقق نکرده که بتواند آن را به مردم خود معرفی کند. خلاقیت نیروهای مقاومت تعیین کننده است و امروز بر روی میدان حساب باز می‌شود. اشغالگر همچنان از ارائه تصویر پیروزی از خود یا تصویر شکست از نیروهای مقاومت، عاجز است.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: افزایش مقاومت در کرانه باختری، ممکن است اشغالگر را مجبور کند برخی از نیروهایش را از مرزها با غزه و لبنان خارج کند.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: حملات نیروهای یمنی با موشک و پهپاد به مواضع اسرائیلی نتایج مهمی به دور از عملیات رهگیری آنها دارد.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: اهمیت پشتیبانی نیروهای مسلح یمن از فلسطین این است که ارتش و مقاومت در یک زمان با هم هستند.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: دشمن مجبور شد بخشی از پدافندهای هوایی خود و گنبد آهنین و موشک‌های پاتریوت را از جنوب و شمال فلسطین به ایلات ببرد.

وی افزود: حملات مبارک نیروهای یمنی منجر به فشار بیشتر بر دولت اشغالگر از طریق عملیات مهاجرت شهرک‌نشین‌هایش شد. عملیات نیروهای مقاومت عراق علیه مواضع آمریکایی برای پشتیبانی فلسطینی‌ها بوده و به ایده آزادسازی عراق و سوریه خدمت می‌رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار