توجه به نیاز آینده‌، شعار ملی «هرنیاز کشور‌، یک سمپادی آماده اثرگذاری» را تحقق می‌بخشد‌

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، در نشست مدیران مدارس استعدادهای درخشان استان زنجان‌، با تبیین شعار‌ملی سمپاد با مضمون (‌هر‌نیاز کشور‌، یک سمپادی آماده اثرگذاری‌)‌، سه ویژگی نیاز آینده‌، کارکردهای سمپاد و مؤلفه‌های اثرگذاری را مهم‌ترین و دست‌یافتنی‌ترین نشان‌گرهای تعیین مسیر‌ تحقق این شعار عنوان کرد‌.

کد مطلب: ۱۴۲۲۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
توجه به نیاز آینده‌، شعار ملی «هرنیاز کشور‌، یک سمپادی آماده اثرگذاری» را تحقق می‌بخشد‌

به گزارش روابط عمومی‌ سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، الهام یاوری با استقبال از نقد عالمانه‌، منصفانه و علمی از جریانات جدید ایجاد شده در بدنه سمپاد کشور‌، هم‌دما و شبیه هم شدن اولویت‌ها‌، نگاه‌ها و اهداف سازمانی را عامل بزرگ موفقیت دانست‌ و گفت: مدارس سمپاد استان زنجان جزو مدارس تحولی کشور هستند که طبق نظارت‌های انجام یافته‌، عملکرد آموزشی‌، تربیتی‌ و پژوهشی مطلوبی داشتند‌.

وی پیش‌گام شدن سمپادی‌ها درحل مسائل میدانی کشور‌، مدیریت تحول و دارا بودن روحیه رهبری و راهبری در کارها را جزء انتظارات جامعه از فارغ‌التحصیلان سمپاد خواند که در سایه‌سار تربیت عمیق‌، متوازن‌، فراگیر و چندساحتی بنیان گذاشته‌می‌شود و برهمین مبنا‌، کارسوق‌ها‌، جشنواره‌ها‌، کنگره قرآنی و فوق برنامه‌های سمپاد‌، طراحی و اجرا می‌شود‌.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به ویژگی‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش‌، تعیین مختصات فکری و نقشه راه برمبنای این سند بالادستی را یادآور شد و اظهار کرد: اهتمام سازمان بر تدوین الگوی تربیتی سمپاد و تعیین و تعریف ۲۵ شایستگی فارغ‌التحصیلان سمپاد براساس سه زمینه دانش‌، مهارت و منش است.

وی‌ ضمن بیان چرایی تدوین الگوی تربیتی سمپاد‌، به گوشه‌ای‌ از شایستگی‌های احصا شده فارغ‌التحصیلان‌ سمپادی برمبنای مطالعات و نیازسنجی به عمل‌آمده اشاره کرد و افزود: دانش معطوف به کاربرد‌، اطلاع از اولویت‌ها و نیازهای کشور‌، تسلط نظری بر ریشه‌های‌ تمدنی، تصمیم گیری‌ و مهارت حل مسأله، مهارت‌های ارتباطی و انتقال مطلب‌ از جمله این شایستگی‌‌ها است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با توضیح‌ انگاره‌های خود‌مدیریتی‌، مسئولیت‌پذیری و مبانی اعتقادی عقلانی به بخش‌هایی از قابلیت‌های عمل‌گرایانه مانند داشتن پشتکار‌، سخت‌کوشی‌، صبوری و عزم و اراده قوی اشاره کرد و صداقت‌، صراحت‌، آزادگی‌، داشتن اعتماد‌ به نفس و امید به آینده را از مصادیق عالی این شایستگی‌ها برشمرد‌.

‌رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به این‌که شاید در نگاه کلی هنوز به قله‌های دور دست نرسیده باشیم، عنوان کرد: اما به فتح قله‌های دانش و پیشرفت و پیروز شدن در مقابل تمدن‌های نوین جهانی‌، نزدیک شده‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار