وزیر آموزش و پرورش:

شرافت جانشینی خداوند در پروراندن انسان ها را فقط معلمین دارند

بجنورد(پانا)- وزیر آموزش و پرورش در سفر خود به خراسان شمالی و در محل دانشگاه فرهنگیان شهرستان بجنورد، در حضور نو معلمان با اشاره به جایگاه معلمین در جامعه اسلامی اظهار داشت: شرافت جانشینی خداوند در پروراندن انسان ها را فقط معلمین دارند.

کد مطلب: ۱۴۲۲۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
شرافت جانشینی خداوند در پروراندن انسان ها را فقط معلمین دارند

دکتر رضا مراد صحرایی در جمع نو معلمان گفت: در فرایند نظام تعلیم و تربیت، از بین گوهرهای فراوان، قیمتی ترین گوهر، برای آموزش و پرورش انتخاب می شود و افراد منتخب و نومعلمان، کسانی هستند که گران بها ترین سرمایه کشور و ملت، امانت های مردم، فرزندان کشور، به دست آنها سپرده می شود و در واقع نگهبان مغز انسان ها هستند .

دکتر صحرایی با اشاره به اهمیت تربیت دانش اموزان با مختصات فوق العاده ویژه و در قالب اندیشه اسلامی، بیان کرد: امروزه رسالت بزرگی بر عهده معلمین است و معلمین باید در پرورش و تربیت دانش آموزانی شجاع، صادق، مسئولیت پذیر، جهانی اندیش و ملی گرا و آشنا ساختن آنان با آداب محلی، تلاش فراوان نمایند و در این راستا قطعاً کار معلمی نسبت به نظام و ارکان دیگر مهمتر است، بدین معنی که نهادهای دیگر،نگهبان مرزها هستند ولی معلمها، نگهبان مغزها هستند و در نگهبانی مرزها، در کشورمان به حول و قوه الهی شکست ناپذیر هستیم؛ ولی در نگهبانی مغز ها بدلیل توطئه های دشمنان اسلام با هدف از هم گسیختگی افکار دانش آموزان ما و به راه انداختن جنگ نرم، آسیب پذیر می باشیم .

این مقام مسئول، با اشاره به استخدام نیروی معلم در کشور، بیان کرد: استخدام 50 هزار نفر نیروی معلم در کشور بی سابقه بود و به یاری خداوند متعال در شش ماهه بعد نیز، تعداد کثیری به استخدام آموزش وپرورش در خواهند آمد.

وی در ادامه سخنانش به جایگاه و ارزش معلمین اشاره کرد و گفت : معلمی کارورزی نیست بلکه هر کسی پیشه اش با آن چیزی که می ورزد،سنجیده می شود و مقوله مهم دیگر معیشت معلمان است که تأمین آن بر عهده دولت است و منزلت معلم نیز از موضوعات مهم بوده که تعیین قدر و اندازه آن بر عهده خانواده ها و انسان ها می باشد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به مقوله مرجعیت معلمین اشاره نمود و گفت: مرجعیت معلمان را کسی جز شخص خودش بر خود انعکاس نمی دهد به نحوی که باید از خود شروع کرد و جایگزین ناپذیر بوده و در غیر اینصورت چرخ پیشرفت کشور نخواهد چرخید و در واقع معلمی که آموزنده نیکی ها باشد، تمام جنبندگان زمین در وصف او می گویند و طلب رحمت می کنند.

دکتر صحرایی در پایان به جایگاه ویژه معلمین ابتدایی نیز اشاره نمود و گفت: معلمین ابتدایی بیشترین تأثیر را در نظام تعلیم و تربیت داشته و به همین دلیل، مسئولین نظام آموزش و پرورش در خصوص برقراری تسهیلات فوق العاده ویژه، برای معلمین ابتدایی تصمیم گیری می نمایند.

خبرنگار : منیژه عباسپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار