امام جمعه شهرستان فیروزکوه:

محبوب‌ترین بنا نزد خداوند متعال، بنای خانواده است

فیروزکوه ( پانا)_ امام جمعه شهرستان فیروزکوه محبوب‌ترین بنا نزد خداوند متعال، بنای خانواده دانست و گفت این بنای محبوب مثل یک ساختمان، نیاز به استحکام و مراقبت دارد.

کد مطلب: ۱۴۲۲۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
محبوب‌ترین بنا نزد خداوند متعال، بنای خانواده است

حسن حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه گفت: محبوب‌ترین بنا نزد خداوند متعال، بنای خانواده است و این بنای محبوب مثل یک ساختمان،‌ نیاز به استحکام و مراقبت دارد، امروز مواجهه فرهنگ ناب اسلام و فرهنگ لیبرال غرب، در نقطه کانونی خانواده است.

وی اذعان کرد: طبق اعتراف برخی صاحب‌نظران غربی، برای نابودی ایران، باید در خصوص کلمه مقدّسی بنام «خانواده» هزینه کنیم و راه آن، مادر خانواه است؛ چون در ایران مادر خانواده همه چیز را مدیریت می‌کند و تباهی مادر یعنی تباهی خانواده و به تبع تباهی جامعه.

حیدری عنوان کرد: یکی از عوامل معنوی استحکام و گرمی کانون خانواده، انس و تلاوت قرآن کریم است، خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت شود،‌ برکت زیاد می‌شود و ملائکه حاضر می‌شوند و شیاطین دور می‌شوند، حضور ملائکه در خانه، سلامتی و آشتی و خوش‌اخلاقی و برکت را در پی دارد و حضور شیاطین، دعوا و اختلاف و بداخلاقی و بی‌برکتی به دنبال دارد.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: والدین که دغدغه تربیت فرزندان خود را دارند،‌ آنها را از نوجوانی با قرآن مأنوس کنند، زیرا بر اساس روایات، انس با قرآن،‌ انسان را از بدی و انحراف نجات می‌دهد، خروجی درس قرآن در مدارس باید اشتیاق و انس با قرآن در دانش‌آموزان باشد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در ادامه در خطبه دوم عنوان کرد: سخنان حکیمانه سید حسن نصرالله نشان داد که جریان مقاومت از یک راهبرد و نقشه حکیمانه برخورد دارد، امروز راهبرد مقاومت، سرد کردن جنگ و تثبیت موفقیتش است؛ چرا که مقاومت به هر دو هدف اصلی خود؛ «شکست افسانه بازدارندگی اسراییل» و «فلسطینی ماندن هویت طوفان‌الاقصی» رسیده است.

امام جمعه فیروزکوه بیان کرد: جریان مقاومت نیز با «درگیرسازی صهیونیست‌ها در شمال و جنوب فلسطین با حزب‌ الله و انصارالله یمن»، «فشار بر آمریکا به‌ عنوان اتاق طراحی و فرماندهی صهیونیست‌ها با محوریت مقاومت سوریه، عراق و یمن» و «بیدارسازی امّت اسلامی و مردم غرب و فشار افکار عمومی علیه جنگ افروزی اسرائیل» در کنار و همراه مردم مظلوم غزه است، بمباران مناطق مسکونی و قتل کودکان و زنان، توسط اسرائیل، هیچ ارزش نظامی ندارد و نشان از استیصال و درماندگی آنهاست.

حیدری تصریح کرد: راهبرد بعدی جریان مقاومت ضربه اقتصادی به اسرائیل با «بستن راه صدور نفت و ارزاق به سرزمین‌های اشغالی توسط دولت‌های اسلامی» است؛ روزهای سختی در پیش است ولی به فضل الهی پیروزی از آنِ فلسطین است.

وی عنوان کرد: شهید طهرانی مقدم حق عظیمی بر ملّت ایران دارد زیرا قدرت نظامی و موشکی خود را مدیون مجاهدت این مرد بزرگ هستیم، آرزوی شهید طهرانی مقدم،‌ نابودی اسرائیل بود و ان شاء الله در آینده بسیار نزدیک،‌ به حرمت خون ایشان و شهدای مظلوم غزه، نابودی اسرائیل محقق خواهد شد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در ادامه گفت: باید اعتراف کنیم که با اینکه ملّت بزرگ ایران مشعل‌دار علم و فرهنگ است، متأسفانه فرهنگ کتابخوانی بین مردم ضعیف است و این یک خسارت بزرگ است، باید مطالعه کتاب جزو کارهای ضروری و خرید کتاب جزو سبد خرید خانواده های ایرانی باشد.

حیدری خاطر نشان کرد: اگر فرزندان ما اهل مطالعه باشند، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد، کتاب خوب،‌ مثل غذای خوب است و کتاب بد نیز به روح انسان آسیب می‌زند، لذا باید نسبت به انتخاب کتاب دقت کرد.

امام جمعه فیروزکوه گفت: والدین می‌توانند یک وقتی را در خانه به مطالعه اختصاص دهند و به طور جمعی کتاب بخوانند تا فرزندان با مطالعه انس بگیرند، مسئولان فرهنگی با برگزاری نمایشگاه کتاب و تسهیل خرید کتاب و برگزاری مسابقات کتابخوانی، به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک کنند.

دانش‌‌آموز خبرنگار: فاطمه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار