خدمات تطبیق و مستندسازی اراضی در سازمان امور اراضی متمرکز می‌شود

تهران(پانا) - مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری اراضی سازمان امور اراضی گفت در حال تنظیم تفاهم‌نامه‌ای با سازمان ثبت اسناد هستیم که طبق آن بخشی از فرآیند صدور سند اراضی کشاورزی که مربوط به سازمان امور اراضی است و اصطلاحا به آن تطبیق و مستندسازی می‌گوییم در سازمان امور اراضی متمرکز شود.

کد مطلب: ۱۴۲۱۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
خدمات تطبیق و مستندسازی اراضی در سازمان امور اراضی متمرکز می‌شود

به گزارش ایسنا،محمد احمدی در پاسخ به اینکه سازمان امور اراضی چه اقداماتی در راستای صدور سند کشاورزی انجام داده‌است؟ گفت: در پایان سال ۱۳۹۹ قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد که متولی اصلی آن سازمان امور اراضی است. ما در این قرارگاه دستگاه‌های اجرایی که متولی صدور سند برای اراضی هستند یعنی ثبت اسناد، سازمان نقشه‌برداری، سازمان جغرافیایی، وزارت کشور و بنیاد مسکن را دور هم جمع کرده‌ایم. جلسات این قرارگاه همچنان ادامه دارد و هر هفته نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در حال تنظیم تفاهم‌نامه‌ای با سازمان ثبت اسناد هستیم که طبق آن بخشی از کار را که مربوط به سازمان امور اراضی است و اصطلاحا به آن تطبیق و مستندسازی می‌گوییم در سازمان امور اراضی متمرکز کنیم و استان‌ها را در این بخش تقویت کنیم. حتی شاید به این ختم شود که دفاتر پیشخوان داشته‌باشیم و کشاورزان به آن مراجعه کنند و بحث استعلام را در آنجا مدیریت کنیم.

مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری اراضی سازمان امور اراضی اضافه کرد: قبل از اینکه به دستور کمیسیون اصل ۹۰ در سال ۱۴۰۰ بحث کاداستر را از سازمان امور اراضی جدا و به ثبت اسناد انتقال دهند حدود شش میلیون هکتار نقشه کاداستر تولید کرده بودیم که از این میزان حدود پنج میلیون هکتار تاییدیه سازمان نقشه‌برداری کشور به عنوان بالاترین دستگاه نظارت عالی بر نقشه را دارد.

وی در پایان گفت: در حقیقت سازمان امور اراضی در این بخش هم اقدام به تولید نقشه کرده و هماهنگی بین دستگاهی انجام داده‌است. از طرفی به دنبال برنامه‌ریزی برای بخش تطبیق و مستندسازی هستیم تا صدور اسناد کشاورزی را تسریع بخشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار