فرهنگ عفاف و حجاب ضامن سلامت جسم و روان در زندگی فردی و اجتماعی

بیرجند (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: فرهنگ عفاف و حجاب تضمین کننده امنیت جامعه، سلامت جسم و روان و مروج مکارم اخلاق است که در زندگی فردی و اجتماعی آحاد جامعه تبلور می یابد.

کد مطلب: ۱۴۲۱۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ عفاف و حجاب ضامن سلامت جسم و روان در زندگی فردی و اجتماعی

سید علیرضا موسوی نژاد در کارگاه آموزشی عفاف و حجاب فرهنگیان استان که در مجموعه آموزشی، رفاهی غدیر بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: حجاب و عفاف سلول اصلی پیکره اجتماع و جامعه اسلامی به شمار می‌رود زیرا این مهم محل آرامش، انتقال فرهنگ و راه رسیدن به امنیت است.

وی، با بیان این که مقوله حجاب و عفاف به عنوان یک نظام اجتماعی پویا، اجزایی دارد که در انتقال سنت ها، باورها و رشد اعضای درون سیستمی نقش موثری ایفا می نماید، تصریح کرد: حجاب و عفاف، برای دستیابی به اهداف تربیت دینی، توسعه فرهنگ انقلابی و اسلامی و تعیین رسالت ها، کارکردهای و صیانت از هویت و شخصیت افراد جامعه اهمیت ویژه ای دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اضافه کرد: پویایی تربیت دینی در شرایط کنونی به پویایی روش ها، نگرش ها و برنامه هایی وابسته است که در سطح خانواده، نظام آموزشی پرورشی و تربیتی حاکم بر جامعه مطرح می شود و باید از حالت کلیشه ای خارج شده و با روشی هنرمندانه علمی و صحیح برای قشر جوان و نوجوان جامعه تبیین شود.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، با اشاره به آیات و روایات متعدد در خصوص عفاف و حجاب به عنوان عفاف یکی از فضایل اخلاقی، عنوان کرد: اساس حجاب و پوشش اسلامی یکی از اوامر انسان ساز الهی و یکی از احکام حیات بخش اسلام در زندگی طیبه و منطبق بر فطرت بشر و مبتنی بر نیازها و شرایط روانی او و زمینه ساز پویایی و کمال انسانی است .

به گفته موسوی نژاد فرهنگ حجاب و عفاف موجب زیبایی روح ، والایی اندیشه و باعث رسید انسان به قله های کمال و انسانی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار