اولین مدرسه روستایی خلاق را بشناسید

اسکو (پانا) - روستای باویل معروف به دهکده زیبایی ها در دل خود به همت گروه پیشگامان توسعه باویل و اهالی روستا مدرسه ای تمام خیری خلاق و نوآور برای اولین بار در کشور راه اندازی کرده است.

کد مطلب: ۱۴۲۱۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
اولین مدرسه روستایی خلاق را بشناسید

مسعود سعادتی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی امروز میهمان اولین مدرسه ی روستایی خلاق باویل در شهرستان اسکو بود و با جمع صمیمی اعضای انجمن اولیا و مربیان از کلاس ها و کارگاه های این مرکز آموزشی بازدید کرد.
سعادتی در جمع دانش آموزان علاقمند و مستعد که از روستاهای اطراف و حتی تبریز برای شرکت در کارگاه های آموزشی مشتاقانه حاضر شده بودند گفت: هدف آموزش و پرورش ایجاد تحول از طریق آموزش و تربیت است که بدون شک این مهم در مدرسه اتفاق می افتد و بدون تردید این تحول در مدرسه بدون مشارکت اولیا و خیرین اتفاق نخواهد افتاد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: امروز ما دانش آموزان را باید برای آینده تربیت کنیم بنابراین طرحی است به نام مدرسه خلاق که در نظر داریم در استان این طرح را توسعه دهیم و بر اساس سیاست های وزارت پیش ببریم.

وی با بیان اینکه مدرسه باویل بخش مهمی از شاخص های مدرسه خلاق را دارد و هم اینکه شورا، دهیار، اولیا، خیرین و دانش آموزان مشارکت بسیار خوبی دارند و همراه هم هستند، تصریح کرد: این مدرسه روستایی در موارد آموزش ابتکارات خلاقانه بی نظیری داشته و حضور ما به سبب قدردانی از پایه گذاران این مدرسه روستایی است.

علیرضا سپهری فر نیز در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های مدرسه خلاق مستقر در مدرسه تاریخی شهید منتظری باویل گفت: گروه پیشگامان توسعه باویل با هدف آموزش های کاربردی نوین برای توانمند سازی نسل آینده با توجه به ظرفیت علمی، مذهبی و صنعتی منطقه مدرسه خلاق و نوآور را بنیاد نهاده است.
سپهری فر در ادامه گفت: با جذب خیرین اهل باویل از تمام نقاط کشور و دنیا توانستیم این مدرسه را دایر کنیم و در حال حاضر کارگاه های رباتیک، علوم،کامپیوتر و فکر پروری در دو روز آخر هفته پذیرای نزدیک به ۳۰۰دانش آموز دختر و پسر از خود روستا و اطراف و همچنین تبریز است.
وی تصریح کرد: کارگاه فکر پروری آینده سازان باویل فعالیت خود را از آبان ۱۴۰۲ زیر نظر گروه فلسفه کودک و نوجوان دانشگاه تهران با ۲۰ نفر کارآموز آغاز کرده است.
سپهری فر در ادامه از ایجاد کارگاه های جدید نیز خبر داد و گفت: در نظر گرفته شده گلخانه آموزشی با هدف آموزش کشت‌های نوین گلخانه‌ای (هیدروپونیک یا آبکش، آنروپونیک یا هواکشت )و تولید گیاهان با روش کشت بافت و همچنین کارگاه منطق ریاضی با هدف آموزش کاربردی ریاضی یعنی آموزش روابط ریاضی به صورت بازی با احجام به جای حفظ فرمول‌های ریاضی و کارگاه هنر با هدف افزایش قدرت خلاقیت و و کارگاه هوش مالی با هدف بالا بردن تفکر اقتصادی دانش آموزان و تسهیل در ورود به بازارهای مالی و اقتصادی را دایر نماید که در دست احداث است.
این خیر فرهنگی گفت: برنامه‌های آتی که برای این مجموعه در نظر گرفته شده قرارگیری کارگاه‌های آموزشی زیر چتر حمایتی اداره کل آموزش و پرورش استان جهت ارائه مدرک معتبر برای کارآموزان است.
وی با بیان اینکه خیرین مدرسه برای دانش آموزان مستعد در مناطق و‌ روستاهای جوار هزینه ایاب و ذهاب رایگان در نظر گرفته اند،
گفت: با احداث ساختمان خدمات آموزشی مستقل با حمایت خیرین جهت توسعه فضاهای آموزشی در نظر داریم دانش آموزان بیشتری را برای این مرکز جذب نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار