مدیر موسسه تربیتی آموزشی مدارس مسجدمحور مطرح کرد:

«مهاجرت معکوس» هدف از توسعه مدارس هیات امنایی در مناطق محروم

ظرفیت بومی برای ارتقای تعلیم و تربیت روستاها مورد استفاده قرار می‌گیرد

تهران (پانا) - مدیر موسسه تربیتی آموزشی مدارس مسجدمحور از تشکیل کارگروه فرهنگ و تعلیم و تربیت روستا برای حل چالش‌ها و مشکلات و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بومی برای ارتقای تعلیم و تربیت روستاها خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۵۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
«مهاجرت معکوس» هدف از توسعه مدارس هیات امنایی در مناطق محروم

حسینعلی دیلم در آیین امضای تفاهمنامه همکاری مشترک سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، قرارگاه جهادی توسعه همه‌جانبه روستا (وزارت کشور) و موسسه تربیتی آموزشی مدارس مسجدمحور اظهار کرد: این تفاهمنامه برای حل یکی از چالش‌های جدی کشور و نظام برمی‌گردد و آن مهاجرت روستاییان به شهرها است که باعث مشکلاتی از جمله حاشیه‌نشینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از این تفاهمنامه این است که اول می‌خواهیم‌ جمعیت روستا را ثابت نگه داریم و دوم، کاری کنیم که مهاجرت معکوس صورت پذیرد.

دیلم با بیان اینکه در بین الگوهای مختلف به مدرسه مسجدمحور رسیدیم که در سطح روستاها این طرح را بومی‌سازی می‌کنیم، افزود: کار را با آموزش و پرورش شروع کردیم و دیدیم که بین الگوهای مدرسه‌سازی در کشور، نزدیک‌ترین الگو همین مدرسه هیات‌امنایی است.

مدیر موسسه تربیتی آموزشی مدارس مسجدمحور گفت: بعد از جمع‌بندی موضوع در نهایت توانستیم به مدارس هیات‌امنایی برسیم اما چند نکته در این زمینه وجود دارد. نکته اول اینکه آیین‌نامه مدارس هیات‌امنایی با اقتضائات شهری نوشته ‌‌که قول دادند تا در بازبینی آیین‌نامه این موضوع را لحاظ کنند.

وی افزود: نکته بعدی این است که هدف این تفاهمنامه بدون همکاری وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها شدنی نیست که تفاهنامه بخواهد منجر به حل مشکلات کشور و نظام شود. بنابراین همه باید پای کار باشند.

دیلم خاطرنشان کرد: نکته بعدی این است که در استانداری‌ها کارگروه فرهنگ و تعلیم و تربیت روستا برای حل چالش‌ها و مشکلات شکل گرفته است. هدف این است که ظرفیت‌های استان‌ها را پای کار تعلیم و تربیت روستا بیاوریم و بقیه هم نقش‌هایی دارند که باید ایفا کنند. ظرفیتی که ایجاد می‌شود، استفاده از ظرفیت‌های بومی و مردمی برای ارتقای مساله تعلیم و تربیت روستا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار