گفت و گو با پانا؛

مروری بر فعالیت های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

روزهای پرکار ورزشی برای معلمان و دانش آموزان

تبریز(پانا) - مقوله تربیت و پرورش از لازمه های جامعه است که در حال حاضر در حوزه پرورش جسم که برای سلامت روان ضرورت دارد اهمیت بیشتری پیدا کرده و همین موضوع موجب شده روزهای پرکار ورزشی با کسب عناوین مهم برای دانش آموزان و معلمان با برنامه ریزی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی رقم خورد.

کد مطلب: ۱۴۲۱۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مروری بر فعالیت های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

لیلا علیمحمدزاده در گفت و گو با خبرنگار پانا در رابطه با درخشش فرهنگیان استان در مسابقات کشوری گفت: ۱۱ هزار و ۹۵۲ نفر از فرهنگیان استان در مسابقات درون مدرسه‌ای مرحله شهرستانی و استانی شرکت کردند که خوشبختانه رتبه برتر کشوری را به لحاظ تعداد فرهنگیان شرکت کننده و ثبت در سامانه سیدا به دست آورده ایم.

علیمحمد زاده در ادامه با بیان اینکه فرهنگیان استان ۱۲ درصد بیشتر از سهمیه وزارتی در مسابقات ورزشی مرحله منطقه‌ای و استانی شرکت کرده‌اند، افزود: در مجموع ۲۰ درصد کل فرهنگیان آذربایجان شرقی در قالب مسابقات ورزشی منطقه ای و کشوری در فعالیت‌های سازمان یافته شرکت داشته اند.

وی در ادامه به موفقیت فرهنگیان استان در رشته‌های مختلف ورزشی رقابت‌های کشوری اشاره کرد و گفت: فرهنگیان استان در بخش آقایان در بخش تیمی، مقام دوم کشوری در رشته والیبال ، مقام سوم تیمی رشته تنیس روی میز، مقام سوم تیمی در بخش فوتسال و در بخش انفرادی آقایان نیز در رشته تنیس روی میز مقام سوم را کسب کردند و در بخش خواهران مقام اول رشته تنیس روی میز بالای ۴۰ سال را در بخش انفرادی بدست آورند.

علیمحمدزاده در ادامه بیان کرد: استان آذربایجان شرقی در بخش فرهنگیان در تابستان سال جاری میزبان پنج رویداد بزرگ کشوری بود که این میزبانی ها در رشته های بدمینتون و تنیس روی میز بانوان و در بخش دانش آموزی میزبان رشته‌های بسکتبال و هندبال در مقطع ابتدایی دختر و پسر بود.

وی خاطر نشان کرد : استان آذربایجان شرقی در تابستان سال جاری نیز میزبان روسای اداره‌های سلامت، مراقبان سلامت سراسر کشور و نیز میزبان دوره آموزشی تربیت مدرسی معلمان تربیت بدنی قطب دو کشوری که شامل استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و گیلان به مدت پنج روز بود.

وی در ادامه به بهره برداری از اماکن ورزشی در استان در قالب طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: در مرحله اول طرح شهید سلیمانی، ۲۷ زمین چمن مصنوعی، چهار سالن ورزشی سقف‌ بلند، یک زمین والیبال ساحلی و ۴۸ باب کلاس درس تربیت بدنی و یک زمین بسکتبال در داخل مدارس با اولویت مدارس دخترانه به بهره برداری رسید.

علیمحمدزاده در ادامه با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح شهید سلیمانی در یک‌ سال گذشته گفت: بهینه‌سازی و متناسب‌سازی فضای ۴۹ چمن مصنوعی، ۱۴ باب کلاس درس تربیت بدنی، شش کفپوش روباز درون مدرسه‌ای و تکمیل یک سالن ورزشی سقف بلند به تعداد ۷۰ طرح نیز در دستور کار است.

وی در پایان با بیان اینکه دولت سیزدهم، آزادسازی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش را در قالب طرح شهید خرازی را آغاز کرده است، گفت: مادران و دانش آموزان دختر، روزهای پنجشنبه و دانش آموزان پسر هم روزهای جمعه و پدران نیز در مکان‌های موجود در آموزش و پرورش سراسر استان (هر ناحیه و منطقه یک مدرسه منتخب دارای سالن ورزشی) حضور یافته و ورزش می‌کنند.

خبرنگار: علی قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار