امام جمعه بخش گلستان شهرستان بهارستان:

علم مقدمه عبادت است

بهارستان یک (پانا) - امام جمعه بخش گلستان شهرستان بهارستان در جلسه مبلغین طرح امین ناحیه یک بهارستان، علم و علم‌آموزی را مقدمه عبادت دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۱۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
علم مقدمه عبادت است

سید سجاد موسوی، امام جمعه بخش گلستان شهرستان بهارستان، در جلسه مبلغین طرح امین با مسئولین آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در سالن شهید درهم‌پور، اظهار کرد: یکی از طرح‌های ماندگار و بسیار خوب در مدارس، طرح امین است که بیان‌گر حضور مبلغین و مبلغات و روحانیون و نقش آن‌ها در مدارس است چرا که امام حسن عسکری(ع) نیز در پاسخ به اینکه برای چه چیزی خلق شده‌ایم، فرمودند که برای عالم و عبادت آفریده شده‌ایم.

وی در خصوص اهمیت تزکیه و تعلیم تشریح کرد: علم مقدمه عبادت است، هر مقدار ما آگاه‌تر بشویم به همان مقدار می‌توانیم در مسیر پرستش درست قرار بگیریم لذا در آیه دوم سوره جمعه نیز خداوند متعال، یکی از فلسفه‌های مبعوث شدن پیامبران را تزکیه و تعلیم معرفی می‌کند و علت اینکه تزکیه را مقدم بر تعلیم بیان کرده است، این است که تزکیه زمینه‌ساز تعلیم است.

موسوی افزود: هر مقدار مسائل تربیتی در مدارس بیشتر پیگیری بشود به همان مقدار در بحث علم و یادگیری دانش‌‌آموزان نیز موفق خواهیم بود؛ مسائل تربیتی و حضور مبلغان در مدارس، بستری برای آموزشی بهتر است و همکاری دو سویه میان آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه می‌تواند برای رسیدن به این هدف، بسیار یاری‌دهنده باشد.

وی با اشاره به مخاطب‌شناسی مبلغین کرد: مبلغینی که در مدارس حضور می‌یابند، باید شناخت دقیق از ظرفیت‌ها و شبهات مخاطب داشته باشند و پاسخ صحیح به آن‌ها بدهند و همچنین از مدیران و معاونت محترم درخواست می‌کنیم که ارتباط صمیمانه‌ای با مبلغین بزرگوار داشته باشند و از مسئولین نیز خواهان عنایت ویژه در راستای تکریم داشته باشند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسین درودی معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش در رابطه با سبک زندگی عنوان کرد: در بیانیه گام دوم، طبق سخنان مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی؛ تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های بی‌جبران است و زیان‌های جبران‌ ناپذیری در اخلاقی، اقتصادی، دینی و سیاسی به کشور و ملت ما زده است و مقابله با آن، جهاد همه جانبه و هوشمندانه می‌طلبد که باز چشم امید در آن به شما جوانان است.

آیت الله اصلانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان با اشاره به عملکردهای مربیان طرح امین گفت: اگر طرح امین به طور صحیح در مدارس اجرا بشود و کادر مدرسه با مدیریت مدرسه هماهنگ باشند، اتفاقات خوبی را در پی خواهد داشت، با وجود اینکه مشکلاتی از قبیل مشکلات مالی را در این زمینه داریم و آگاه به ایرادات این در این مسئله هستیم اما با تمام این‌ها، همگی در عملکرد به مربیان طرح امین می‌نگرند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در پایان سخنان خود اظهار کرد: ما مربیان طرح امین را الگوهایی‌ برای دانش‌آموزان به مدارس می‌فرستیم، ان‌شاءالله این طرح را به حدی گسترش بدهیم که جز نیروهایی باشد که در مدارس ما سخن اول را بزند.


خبرنگار دانش‌آموز: زهرا محمدپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار