نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در دیدار با معاون وزیر آموزش و پرورش :

تقدیر از ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در مدارس غیر دولتی

تهران (پانا) - نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم زنجان آیت الله خاتمی از نگرش مثبت و نیک اندیش رییس سازمان مدارس و مراکزغیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش در امور عام المنفعه و تلاش برای ترویج معارف قرآنی ، آموزه های دینی ، فرهنگ عفاف و حجاب و اهتمام به برگزاری مراسم نماز جماعت در مدارس غیر دولتی تقدیر کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۱۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر از ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در مدارس غیر دولتی

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکزغیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم زنجان در دیدار با احمد محمودزاده رییس سازمان مدارس و مراکزغیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروزه تقویت مباحث معنوی و مذهبی در دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که آموزش و پرورش در این زمینه مسئولیت بالایی را بر عهده دارد.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش مدارس عام المنفعه قرآنی ، اظهار داشت: در شرایط کنونی که دانش آموزان ما در هجمه های مختلف فرهنگی توسط دشمن قرار گرفته اند ، وظیفه ماست که با تبلیغ، تبیین و ترویج فرهنگ و معارف قرآنی ، آنان را در مسیر هدایت الهی قرار دهیم .

خاتمی ، استقبال خوب دانش آموزان و خانواده های محترم زنجانی از مدارس عام المنفعه قرآنی در این استان را حائز اهمیت دانست و افزود: فراهم نمودن فضای لازم و بستر سازی مناسب در این زمینه برای دانش آموزان علاقه مند، بسیار ضروری است و باید تمامی تلاش خود برای احیای فرهنگ قرانی و اسلامی در جامعه به کار ببریم .

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان با تقدیر از نگرش مثبت و نیک اندیش رییس سازمان مدارس و مراکزغیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش در امور عام المنفعه، تصریح کرد: اتفاقات خوب و ارزشمندی در حوزه مسائل تربیتی در مدارس غیر دولتی کشور صورت گرفته است که یقینا نتایج ارزنده آن را در آینده مشاهده خواهیم کرد .

در ادامه این جلسه محمودزاده، رییس سازمان مدارس و مراکزغیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تشکر از حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان زنجان ، خاطرنشان کرد: حضور پر رنگ علمای دینی در مباحث مربوط به آموزش و پرورش بسیار راهگشا بوده و توصیه آنان به سایر نهاد های فرهنگی در راستای حل مشکلات آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است .

محمودزاده رویکرد سازمان و وزیر محترم آموزش و پرورش به تربیت تمام ساحتی دانش آموزان را قابل تامل دانست و تصریح کرد: تقویت فرهنگ قرآنی و ترویج آن در بین دانش آموزان از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که به شکل جدی به حرکت در این مسیر پایبندیم .

معاون وزیر آموزش و پرورش برترویج فرهنگ و معارف اسلامی برای تربیت دانش آموزان بر مبنای اعتقادات و باورهای دینی تاکید کرد و گفت : عفاف و حجاب ، آموزش های قرآنی و تعالیم دینی در راستای اهداف پرورشی و تربیت دانش آموزان و نسل آینده در تراز انقلاب اسلامی از محورهای مورد اهتمام وزارت آموزش و پرورش است .

وی با اشاره به تحولات منطقه ای و محکومیت جنایات شنیع رژیم اشغالگر قدس شریف در کشتار کودکان و مردم بی دفاع غزه ، افزود: دانش آموزان امروز باید با واقعیات تاریخی آشنا شوند و با بصیرت افزایی برای حفظ دستاورد های انقلاب و پاسداری از آرمان های شهدا ونظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار