عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

ضرورت دادن آگاهی‌های لازم در زمینه رشته‌های کشاورزی به دانش‌آموزان

تهران(پانا)- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت برای اینکه افراد به سمت رشته های کشاورزی ترغیب شوند باید تشویق، آگاهی و اطلاع‌رسانی درست در کنار هم در این زمینه صورت گیرد. دادن این آگاهی‌ها وظیفه سازمان آموزش و پرورش و سازمان فنی‌وحرفه‌ای در کشور است.

کد مطلب: ۱۴۲۱۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت دادن آگاهی‌های لازم در زمینه رشته‌های کشاورزی به دانش‌آموزان

سمیه رفیعی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با پانا درباره برنامه تولید در هنرستان‌های کشاورزی در کنار آموزش گفت: «درهنرستان‌های کشاورزی محور‌شدن آموزش از جهت مهارت‌آموزی و این که دانش‌آموزان به صورت تجربی و کاربردی پرورش پیدا کنند، بسیار بهتر از آموزش آکادمیک و تئوریک محض است.»

وی ادامه داد: «در بحث کشاورزی این موضوع ویژه‌تر نیز می‌شود. ما برای حفظ امنیت غذایی به رونق بخش کشاورزی احتیاج داریم و باید در این بخش سرمایه‌گذاری زیادی صورت پذیرد. تولید در هنرستان‌ها با امنیت‌غذایی نیز ارتباط دارد و بسیار به امنیت‌غذایی کمک خواهد کرد.»

رفیعی گفت: «یکی از محور‌های رونق در بخش کشاورزی همین موضوع هنرستان‌های کشاورزی است که باید توجه به خصوصی به این هنرستان‌ها و آموزش در آن‌ها شود.»

عضو کمیسیون کشاورزی درباره این موضوع که تولید در کنار آموزش چه تاثیری در توسعه اجرای برنامه‌های هنرستان‌ها دارد، گفت: «اگر تولید در کنار آموزش در هنرستان‌ها صورت گیرد، بسیار نقش فوق‌العاده‌ای دارد و چرخه اقتصادی در کشور نیز کامل‌تر خواهد شد.»

وی درباره این که چگونه افراد را به سمت رشته‌های کشاورزی هدایت کنیم، اظهار کرد: «برای اینکه افراد به سمت رشته‌های کشاورزی ترغیب شوند باید تشویق، آگاهی و اطلاع‌رسانی درست در کنار هم در این زمینه صورت پذیرد.»

رفیعی خاطر نشان کرد: «این موضوع که بتوانیم آگاهی و اطلاع‌رسانی درست در زمینه کشاورزی به دانش‌آموزان بدهیم، وظیفه سازمان آموزش و پرورش و البته سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار