بیات در اجلاس مدیران هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش کشاورزی سراسر کشور؛

آموزش رشته‌های کشاورزی در ۶۷۹ هنرستان کشور

یک میلیون هنرجو در هنرستان‌های کشور در چهار زمینه خدمات، صنعت، کشاورزی و هنر تحصیل می‌کنند

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر دوره دوم متوسطه فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش می‌گوید یک میلیون هنرجو در هنرستان‌های کشور در چهار زمینه خدمات، صنعت، کشاورزی و هنر تحصیل می‌کنند

کد مطلب: ۱۳۹۶۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش رشته‌های کشاورزی در ۶۷۹ هنرستان کشور

‌به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، عباس بیات‌ در اجلاس مدیران هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش کشاورزی سراسر کشور، اظهار کرد: به تعداد شغل‌های جامعه فکر، طراحی و برنامه‌ریزی نیاز است. حوزه کشاورزی اولویت راهبردی معاونت آموزش متوسطه بوده و به‌دنبال ارتقای آن هستیم. استفاده از ظرفیت شرکت‌های مختلف و شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار دارد.

عباس بیات با بیان اینکه حمایت‌های مالی و اعتباری در حوزه هنرستان‌های کشاورزی بسیار ملموس است، عنوان کرد: مدیران هنرستان‌ها باید با استفاده از توانمندی‌های موجود، چالش‌های هنرستان را برطرف کنند.

عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گفت: هنرستان‌ها موتور اقتصاد و کاهش‌دهنده آسیب‌های اجتماعی در کشور هستند و باید همه دستگاه‌ها از آن‌ها حمایت کنند. سرمایه‌گذاری بلندمدت سرمایه‌گذاری در هنرستان‌ها است تا اقتصاد مردمی شود؛ زیرا کسی که از ۱۸ سالگی اشتغال داشته باشد می‌تواند به زودی زندگی تشکیل دهد و این موضوع از افزایش سن ازدواج جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هنرستان باید محلی برای عرضه تولیدات در کشور شود، تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت هنرستان‌ها نیازهای کشور را برطرف کنیم. بالغ بر یک میلیون هنرجو در هنرستان‌های کشور در چهار زمینه خدمات، صنعت، کشاورزی و هنر تحصیل می‌کنند. بخش‌های زراعی، دامی، باغی، ماشین‌های کشاورزی و صنایع غذایی در رشته کشاورزی آموزش داده می‌شود.

عباس بیات در پایان، خاطرنشان کرد: از ۷۰۰۰ هنرستان سراسر کشور در ۶۷۹ هنرستان رشته کشاورزی آموزش داده می‌شود و ۳۴ هزار هنرجو در این رشته داریم. بیشترین هنرجوی کشاورزی در سراسر کشور حدود ۶۰۰۰ نفر در استان خراسان رضوی تحصیل می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار