طرح نماد در ۶ پایه تحصیلی مدارس سراسر کشور اجرا می‌شود

بوشهر (پانا) - مدیرکل امور تربیتی ، مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از اجرا شدن طرح غربالگری نماد در ۶ پایه تحصیلی مدارس سراسر کشور خبر داد و گفت۸ میلیون دانش‌آموز تحت پوشش این طرح قرار دارند.

کد مطلب: ۱۴۲۱۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح نماد در ۶ پایه تحصیلی مدارس سراسر کشور اجرا می‌شود

امیر تجلی‌نیا در کارگاه تخصصی تبیین برنامه‌های حوزه مشاوره با تأکید بر نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان تحت عنوان نماد با استناد به بیانات امام راحل در پیروزی فتح خرمشهر، اظهار کرد: امام راحل فتح الفتوح پیروزی‌ها را توجه به تربیت اسلامی نسل‌ها به ویژه دانش‌آموزان اعلام کردند که در این راستا مأموریت مهم و حساس پیش‌روی آموزش و پرورش قرار دارد.

وی «نماد» را مخفف نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان دانست و تصریح کرد: نماد در سال تحصیلی ۹۴ - ۹۵ به هدف شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر و آسیب‌دیده و ارائه خدمات موثر و به هنگام به این دانش‌آموزان است.

مدیرکل امور تربیتی، مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش رویکرد نماد را پیشگیری ۹۰ درصدی سطح یک و ۱۰ درصدی پیشگیری سطح ۲ و ۳ درمان، غربالگری و شناسایی دانش‌آموزان درگیر آسیب‌های اجتماعی و اختلالات روان‌شناختی نام برد و گفت: در این راستا خدمات راهنمایی و مشاوره‌ای متخصصان در مدارس و مراکز تخصصی ارائه می‌شود.

تجلی‌نیا اضافه کرد: مراقبت از دانش‌آموزان در مقابل رفتارهای پرخطر و آموزش‌های مختلف، غربالگری، حمایت روانی و اجتماعی، خدمات مشاوره و مددکاری به شکل سامانه در طرح نماد انجام می‌شود.

وی شناسایی به موقع و موثر دانش‌آموزان در معرض خطر را مهمترین اهداف طرح نماد دانست و بیان کرد: اگر این دانش‌آموزان به‌موقع شناسایی شود مداخلات کم هزینه‌ و موثر و ارائه خدمات به‌موقع بسیار اثرگذار است.

مدیرکل امور تربیتی، مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از اجرا شدن طرح غربالگری نماد در ۶ پایه تحصیلی مدارس سراسر کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال ۸ میلیون دانش‌آموز تحت پوشش غربالگری طرح نماد قرار دارند.

خبرنگار : حسن محدث زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار