راهپیمای ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبارستیزی در شهرستان شیروان

شیروان (پانا) - در روز شنبه ۱۳ آبان مردم دارالمصلین شیروان در خطه خراسان شمالی در راهپیمای ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبارستیزی یکپارچه فریاد هیهات من الذله سر دادند و شاهد حماسه‌آفرینی دانش‌آموزان ابتدایی و دانشجویان و بانوان و اقشار مختلف مردم، روحانیت و مدیران بودند.

کد مطلب: ۱۴۲۰۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
راهپیمای ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبارستیزی در شهرستان شیروان

مردم شیروان که همواره به همراه آحاد جامعه در دفاع از ارزش‌های این نظام در همه صحنه‌ها حضور می‌یابند تا روزی را که به نام روز مبارزه ملی با استکبارستیزی نامگذاری شده همیشه در تاریخ این نظام زنده نگه دارند. همزمانی ۱۳ آبان سبب حضور بیشتر مردم در راهپیمایی برای دفاع از اعتقادات دینی و مذهبی آنها شده است.

پرچم‌های کوچک سه رنگ ایران، تصاویر امام و رهبری و شهید سلیمانی، شهدای غزه و فلسطین متن‌هایی درباره محکومیت اسرائیل و آمریکا در دست‌های شرکت کنندگان خودنمایی می‌کرد و صحنه زیبایی از یکپارچگی مردم را به نمایش گذاشت. خبرنگاران، گزارشگران، تصویربرداران رسانه‌های مختلف خبری، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و همچنین اعضای انجمن عکاسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان حاکی از آن بود که لحظات ماندگار و به یاد ماندنی از این رویداد مهم ملی، مذهبی، سیاسی مردم خبر، گزارش و تصویر ضبط و ثبت و تهیه کرده و به یادگار داشته باشند تا نسل های آینده درس بگیرند. از دیگر حواشی راهپیمایی امروز ۱۳ آبان در شیروان تصویرهای مختلفی از شهید فهمیده و شهدای دانش آموز بود.

حضور پرشور و باشکوه پیروان حسینی و یاران خمینی و دلدادگان رهبری بار دیگر نشان داد که مردم غیور شیروان و زنان زینبی این شهرستان دست از آرمان‌های امام و رهبری و ارزش‌های اسلامی بر نخواهند داشت و تا ادامه نهضت مهدی موعود در مسیر اهداف و آرمان‌های شهدا حرکت خواهند کرد و در مقابل زورگویان، سلطه‌گران و خیانتکاران قد علم کرده و از اسلام و انقلاب که ثمره خون هزاران شهید جانباز ایثارگر است است، همچنان با صلابت دفاع خواهند کرد.

حضور خانواده شهدا، فرماندهان و کادر نیروهای انتظامی و نظامی، ایثارگران و جانبازان در میان خیل عظیم شرکت کنندگان و دانشجویان بر معنویت این راهپیمایی افزوده بود که با فریادهای مرگ بر استکبار، مرگ بر آمریکا انزجار خود را از آمریکا و حامیانش اعلام کردند.

حضور بسیجیان دانش آموز عاشق با پیشانی بندهایی به نام ائمه و پوشیدن لباس متحدالشکل بر زیبایی این راهپیمایی شکوه خاصی بخشیده بود. راهپیمایی ۱۳ آبان در شیروان از چهارراه دفاع مقدس تا مصلی نماز جمعه امام خامنه‌ای ادامه داشت.

سخنرانی، قرائت قطعنامه، اجرای سرود، تایید مفاد آن، ساخت آدمک، آتش زدن پرچم‌های استکبار، برگزاری ایستگاه نقاشی و مسابقات فرهنگی و هنری، برگزاری یادواره شهدای دانش آموزی، برگزاری مسابقات کتابخوانی و مسابقات پیامکی، جابجایی دانش آموزان و مردم به صورت رایگان توسط سرویس‌های شهرداری و اجرای چند برنامه دیگر از برنامه‌های ۱۳ آبان در شهر شیروان بود.»

مراسم ۱۳ آبان در شهرهای زیارت، خانلق، ینگه قلعه، حسین آباد، قوشخانه و شهرها و روستاهای بزرگ با حضور مدیران، معلمان، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم با شکوه خاصی برگزار شد.

خبرنگار: غلامرضا مینا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار