بازدید وزیر اقتصاد از طرح تولید ورق گرم فولادی شهرستان قروه

تهران(پانا)_ وزیر اقتصاد در جریان سفر به استان کردستان از طرح تولید ورق گرم فولادی شرکت صنایع فولاد کردستان در شهرستان قروه بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۹۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
بازدید وزیر اقتصاد از طرح تولید ورق گرم فولادی شهرستان قروه

به گزارش شادا، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی ودارائی همزمان با دور دوم سفر رییس جمهوری به استان کردستان امروز (جمعه ۱۲ آبان ) از طرح تولید ورق گرم فولادی شرکت صنایع فولاد کردستان در قروه‌ بازدید کرد.

وزیر اقتصاد در این بازدید که فرمانده قروه و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، با گزارش مدیرکل صمت استان کردستان از نزدیک در جریان مشکلات پیش روی روند احداث‌ این واحد اقتصادی که اهم آن تخصیص ارز بود قرار گرفت.

خاندوزی که به عنوان نماینده دولت در این سفر حضور دارد، پیگیری این موضوع را از بانک مرکزی در قالب مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان کردستان در دستور کار قرار داد.

پروژه احداث واحد فولاد سازی و ورق نورد گرم فولادی در شهرستان قروه با ظرفیت ۱ میلیون تن به روش CSP با هدف توسعه اقتصادی و بارور کردن ظرفیتهای استان در قالب طرح تکمیل زنجیره فولاد از سوی شرکت صنایع فولاد کردستان در سال ۱۴۰۱آغاز شده است. میزان اشتغال مستقیم در دوران بهره برداری ۱۱۷۴ نفر خواهد بود و سرمایه گذاری مورد نیاز این پروژه ۱۵ هزار و ۷۷۴ میلیارد تومان است .

بازید وزیر اقتصاد از پروژه خط انتقال آب شرب از سد قوچم به شهرستان قروه

سامانه انتقال آب از سد قوچم قرار است سالیانه بیش از ۳۳ میلیون مترمکعب از نیازهای آبی شهری و صنعت در دشت قروه - دهگلان را تامین کند. سامانه انتقال آب از سد قوچم به شهر و روستاهای واقع در دشت قروه - دهگلان از طریق لوله های فولادی و پلی اتیلن به قطرهای ۱۴۰۰، ۱۱۰۰، ۹۰۰ و۳۰۰ میلیمتر انجام می شود.

این خط انتقال پتانسیل تامین نیاز شهری برای جمعیت ۳۵۰ هزار نفری منطقه را تا افق ۱۴۲۰ داراست و با تامین نیاز آب شهری و صنعت در دشت قروه - دهگلان امکان اشتغال بیش از پنج هزار نفر را فراهم می‌کند.

در این سفر دکتر ذبیح اله سلمانی معاون امور حقوقی و مجلس، دکتر سید علی روحانی معاون سیاست گذاری اقتصادی وزیر اقتصاد، محسن مومنی راد دستیار وزیر اقتصاد، علی کی لانی عضو هیات مدیره و قائم مقام بانک تجارت، سید جواد جهرمی مدیرعامل بورس کالای ایران، دکتر رضا خدابنده معاون مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و حسن قاسمی معاون مدیر کل دفتر وزارتی وزارت اقتصاد و جمعی از مدیران اقتصادی استان وزیر اقتصاد را همراهی می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار