اجرای رویدادهای هنری و اجتماعی با محوریت حضرت موسی مبرقع(ع) در قم

قم (پانا) - معاون استاندار قم گفت مراسم و رویدادهای مختلف مذهبی، فرهنگی و هنری با محوریت امامزاده موسی مبرقع(ع) در هفته آینده در سطح استان قم اجرا می شود.

کد مطلب: ۱۴۱۹۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای رویدادهای هنری و اجتماعی با محوریت حضرت موسی مبرقع(ع) در قم

ابوالقاسم مقیمی، معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان که با محوریت مراسمات وفات امامزاده ابن الجواد موسی مبرقع(ع) در سالن جلسات حضرت زینب(س) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: حضرت موسی مبرقع (علیه ‌السلام) نخستین کلیددار حرم مطهر حضرت معصومه(س) بوده‌اند.
وی افزود: ایشان فرزند بلافصل امام جواد(ع) هستند و نقش موثری در جایگاه شهر مقدس قم و معرفی حضرت معصومه(س) داشتند.

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم با بیان اینکه نقش امامزاده موسی مبرقع(ع) در تاریخ بی‌بدیل است، خاطرنشان کرد: معرفی ایشان از دو نگاه دارای اهمیت بسیاری است؛ ابتدا به‌خاطر حقی که به گردن اهالی قم دارند و سپس ما اگر بخواهیم قم را در حوزه زیارت و گردشگری به کشور و جهان معرفی کنیم، آستان مقدس حضرت موسی مبرقع(ع) یکی از ستاره‌های درخشان حوزه زیارت و گردشگری استان است.

وی ادامه داد: برای نخستین‌بار است که ستاد تسهیلات زائرین استان قم با محوریت وفات امامزاده موسی مبرقع(ع) تشکیل شده و همه دستگاه‌های اجرایی عضو در ستاد تسهیلات موظفند ماموریت خود را در این رویداد مهم انجام دهند.

مقیمی عنوان کرد: حرم مطهر حضرت معصومه(س) می‌تواند در معرفی حضرت موسی مبرقع(ع) به عموم مردم و زائران، بسیار اثرگذار باشد؛ همچنین ضرورت دارد تمهیدات شهری، راهور، امنیتی انتظامی، اورژانس، اقلام مورد نیاز پذیرایی و... برای مراسمات این ایام انجام شود.
معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم بر لزوم اطلاع‌رسانی گسترده مراسمات ایام وفات امامزاده موسی مبرقع(ع) و معرفی مقام و جایگاه ایشان در رسانه ملی، مطبوعات و فضای مجازی تاکید و اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود در آژانس‌های گردشگری ملی، این مناسبت اطلاع‌رسانی شود تا تورهای گردشگری فعال در این ایام، در آیین بزرگداشت و وفات موسی مبرقع(ع) حضور داشته باشند.

وی ابراز کرد: از یکشنبه ۱۴ آبان‌ ماه تا پنجشنبه هفته آینده مراسم و رویدادهای مختلف مذهبی، فرهنگی و هنری برنامه‌ریزی شده که با حضور عموم مردم و زائران در بقاع متبرکه امامزاده ابن جواد موسی مبرقع(ع) برگزار خواهد شد.

مقیمی گفت: بدون شک پرداختن به حضرت موسی مبرقع (ع) به عنوان دومین نقطه نورانی شهر قم، در حوزه توسعه فرهنگ زیارت و توسعه معرفی شهر قم به دنیا موثر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار