معاون وزیر جهاد کشاورزی:

لرستان قطب تولید ماهیان خاویاری می‌شود

تهران ( پانا )- رییس سازمان شیلات ایران گفت استان لرستان مستعد و پیشرو در حوزه آبزی‌پروری و در جمع ۲۲ استان تولید کننده خاویار در کشور است که با توجه به ظرفیت‌هایی موجود می‌تواند به قطب تولید ماهیان خاویاری تبدیل شود.

کد مطلب: ۱۴۱۹۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
لرستان قطب تولید ماهیان خاویاری می‌شود

به گزارش سازمان شیلات ایران، سیدحسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی مجتمع پرورش ماهیان خاویاری «رنگین بان پل‌دختر» در لرستان با بیان این که این استان مستعد و پیشرو در حوزه آبزی‌پروری است، گفت: قرار است در این منطقه یک شهر شیلاتی با ظرفیت تولید چهار هزار تن گوشت خاویار احداث شود، در گام اول پروژه ۸۰۰ تنی و در گام دوم به دنبال ایجاد زنجیره ارزش در استان هستیم.

وی با بیان این که لرستان در جمع ۲۲ استان تولید کننده خاویار در کشور مطرح است، افزود: در حوزه پرورش ماهیان خاویاری ۲۱۲ مزرعه با ظرفیت ۲۰ هزار تن گوشت خاویار و صد تن خاویار داریم.

رییس سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ تن گوشت خاویار و ۱۸.۵ ‌تن خاویار در مزارع کشور تولید شد.

وی تاکید کرد: لرستان با پنج مجتمع پرورش ماهیان خاویار که در دولت سیزدهم در حال احداث است، می‌تواند به قطب پرورش ماهیان خاویاری تبدیل شود و در حوزه ارزآوری، اشتغال و معیشت یک تحول جدی در استان ایجاد کند.

حسینی به میزان اشتغال مجتمع «رنگین بان» در صورت بهره‌برداری اشاره کرد و افزود: در گام اول ۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول بکار می‌شوند و با ایجاد صنایع پایین‌دستی اشتغال به هزار نفر هم‌ خواهد رسید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به پیشرو بودن لرستان در حوزه شیلات، گفت: یکی از استان‌هایی که از محل مولدسازی وزارت جهاد کشاورزی پروژه ۷۰۰ میلیارد تومانی از طرح ربیع قرارگاه خاتم برای آن تعریف شد، لرستان است.

وی ادامه داد: لرستان به دلیل استعداد و ظرفیت در حوزه شیلات به‌عنوان پایلوت در ایجاد زنجیره ارزش انتخاب شد.

احیای مجتمع‌های راکد پرورش آبزیان لرستان

در ادامه این سفر رییس سازمان شیلات ایران در نشست بررسی مشکلات مجتمع‌های پرورش آبزیان لرستان، از حمایت‌ مالی استانداری لرستان برای احیای مجتمع‌های مهم تعطیل و نیمه‌تعطیل پرورش آبزیان لرستان خبر داد و گفت: برای احیای مجتمع‌های مهم پرورش آبزیان به یک نماینده هلدینگ کشاورزی به عنوان سرمایه‌گذار پیشنهاداتی ارایه شده است.

وی با بیان این که هفته آینده خبرهای خوبی برای مردم لرستان خواهیم داشت، ابراز امیدواری کرد که تا هفته آینده احیای این مجتمع‌های پرورش آبزیان آغاز شود.

حسینی در مورد تاثیر احیای مجتمع‌های پرورش آبزیان لرستان در زنجیره تولید آن در کشور، خاطرنشان کرد: با احیای این مجتمع‌ها یک جهش در تولید آبزیان به ویژه ماهی قزل‌آلا به وجود خواهد آمد.

وی افزود: با احیای واحدهای فوق، تولید تخم قزل‌آلای کشور از ۳۵۰ میلیون به ۵۰۰ میلیون در سال خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار