اجرای برنامه های گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل با رویکرد آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی

اردبیل (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل از اجرای ده‌ها عنوان برنامه در گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در سطح مدارس و ادارات آموزش و پرورش این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۸۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه های گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل با رویکرد آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی

غفور حضوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل در جلسه هماهنگی برنامه های پدافند غیرعامل با بیان اینکه پدافند غیرعامل یکی از موضوعات مهمی ‌است که علاوه بر تأکید فراوان مقام معظم رهبری، در اسناد بالادستی کشور نیز بر اجرای الزامات آن توجه ویژه‌ای شده است که لازم است با توجه به رسالت آموزش وپرورش آگاهی بخشی مناسبی دراین خصوص در مدارس انجام گیرد.

وی ادامه داد: نظام آموزش و پرورش یکی از محوری ترین و تعیین کننده ترین نهادهای اجتماعی در ارتقای فرهنگ جامعه به حساب می آید. ضروری است که برای رویارویی با تهدیداتی که در پیش روی این نظام است، از پدافند غیرعامل بهره گیرد. از آنجایی که مدارس قلب نظام آموزش و پرورش هستند، اهمیت این موضوع و آموزش چگونگی مقابله با جنگ نرم در مدارس دو چندان می گردد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان افزود: در گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل ده ها عنوان برنامه فرهنگی، آگاه سازی و اطلاع رسانی در سطح مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان در حال انجام است.

حضوری اهداف اصلی پدافند غیرعامل را توجه به توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان، کم کردن و بی‌اثر کردن تهدیدات، کاهش آسیب پذیری‌ها، و مصون‌سازی کلیه تاسیسات زیربنایی، حساس، مهم و قابل حفاظت در راستای استمرار و تداوم خدمات‌رسانی به مردم در شرایط بحرانی دانست و تصریح کرد: نواختن زنگ پدافند غیرعامل در همه مدارس استان، اجرای مانور مشترک، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه معلمان و مربیان و کارکنان اداری، اختصاص انشاء دانش آموزان با موضوع پدافند غیرعامل در این هفته، برپایی نمایشگاه عکس، اختصاص سربرگ مکاتبات اداری با موضوع پدافند غیرعامل و آگاه سازی خانواده ها در جلسات انجمن اولیا و مربیان از جمله برنامه‌های آموزش وپرورش این استان جهت گرامیداشت درهفته پدافند غیرعامل بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار