مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

مدیران مدارس، شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ارسالی را جدی بگیرند

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل از مدیران مدارس خواست با مطالعه دقیق بخشنامه پدافند غیرعامل، نسبت به طرح موضوع در شورای دبیران و انجمن اولیا و مربیان اقدام کرده و شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ارسالی را جدی بگیرند.

کد مطلب: ۱۳۶۲۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس، شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ارسالی را جدی بگیرند

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش وپرورش و نواحی و مناطق این استان که بصورت وبینار برگزار شد، با اشاره به اجرای دقیق شیوه نامه و برنامه های عملیاتی پدافند غیرعامل مدرسه محور دانش آموز بنیان، افزود: این شیوه نامه که بر اساس تدابیر پیشگیرانه در مواجه با حوادث احتمالی تدوین شده است با همراهی و مشارکت اولیا و تشکل های دانش آموزی اجرا خواهد شد.

وی صیانت و حفاظت از دانش آموزان و معلمان را از سیاست های مهم و ضروری آموزش و پرورش برشمرد واظهارکرد: یکی از راهبردهای دشمن پایین آوردن تاب آوری اولیا و دانش آموزان است و تمامی اقدامات آموزش و پرورش استان و مدیران نواحی و مناطق و مدارس باید در راستای خنثی سازی این اقدام دشمن باشد.

این مقام مسئول همچنین ایجاد آرامش و پایداری نسبی در مدارس را از اولویت های امروز آموزش و پرورش استان دانست وتصریح کرد: این مهم با استفاده از ظرفیت اولیا و تشکل های دانش آموزی محقق خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به حوادث اخیر گفت: اگر حادثه ای در مدرسه رخ می دهد تمامی عوامل از ستاد تا صف موظف هستند برای حل آن مشارکت داشته باشند.

صفری از مدیران و روسای آموزش وپرورش نواحی و مناطق خواست به منظوراجرای دقیق شیوه نامه ها و دستورالعمل های ارسالی ، در اولین فرصت با ایجاد کارگاه های آموزشی، مدیران مدارس را نسبت به این موضوع حساس ، توجیه کنند.

وی در ادامه مدیران مدارس را موظف کرد تا تمامی موارد مطرح شده در جلسات مدیران و مفاد دستورالعمل های پیشگیرانه را در جلسات شورای دبیران و انجمن اولیا و مربیان ارائه و راهکارهای لازم را دریافت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان حضور معلمان قبل از ورود دانش آموزان به کلاس های درسی را ضروری دانست و تشریح کرد: حضور بموقع معلمان در کلاس های درسی و بررسی تمام جوانب می تواند از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری کند.

صفری با بیان اینکه مدارس تا شروع امتحانات بصورت حضوری فعالیت خواهند کرد، گفت: مدیران مدارس باید دانش آموزان را توجیه کنند که از آوردن گوشی های همراه به جلسه امتحانات اکیدا خودداری کنند.

وی همچنین به فعال سازی ستاد امتحانات نواحی و مناطق تاکید کرد و از مدیران و روسای نواحی و مناطق خواست تا به جهت حساسیت در ایام امتحانات، موضوع را در جلسه شورای آموزش و پرورش وشورای تامین شهرستان مطرح کنند تا آمادگی های امنیتی و بهداشتی در این خصوص فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار