تقویت پدافند غیرعامل در مدارس استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت ارسال دستورالعمل پدافند غیر عامل بر مبنای مدرسه‌محوری که با مشارکت اولیا و دانش‌آموزان در مدارس اجرایی خواهد شد، جزو اقداماتی است که برای پیشگیری از هرگونه حادثه‌ای صورت گرفته است.

کد مطلب: ۱۳۶۱۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تقویت پدافند غیرعامل در مدارس استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: ۲۷ ماه آموزش غیرحضوری در دوران کرونا، آسیب های زیادی به نظام تعلیم و تربیت و دانش آموزان وارد کرد ولی خوشبختانه با آغاز آموزش بصورت حضوری در سال ۱۴۰۱، تلخی دوران تعطیلی مدارس به شیرینی شروع تحصیل دانش آموزان عزیز تبدیل شد.

وی افزود: متاسفانه در روزهای اخیر عواملی دست به دست هم داده اند تا مدارس به تعطیلی کشیده شود، و حوادثی روی داده که موجب نگرانی اولیا محترم شده است، برای جلوگیری از پیشامدهای احتمالی با ارسال دستورالعمل به مدارس در تلاشیم با مشارکت اولیا و دانش آموزان، پدافند غیرعامل را در مدارس تقویت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در بخش دیگری از سخنانش، گفت: دستورالعمل های لازم برای اقدامات و تدابیر پیشگیرانه مدیران مدارس در مقابل حوادث احتمالی ارسال شده است و همچنین کارگاه های آموزشی با حضور کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس و ... برای عوامل اجرایی مدارس برگزار شده است.

صفری تصریح کرد: دستگاه های امنیتی در کنار آموزش و پرورش تلاش می کنند تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

وی همچنین از اولیا دانش آموزان خواست تا در کنار مدیران برای صیانت از مدارس تلاش کنند و در مقابل عوامل بسیار اندکی که می خواهند در فرآیند یاددهی و یادگیری خلل وارد کنند، بایستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار