حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی:

متون کتاب‌های دانشگاه فرهنگیان، باید بر اساس تجربیات معلمی باشد

تهران (پانا) - رئیس ستاد اقامه نماز کشور در همایش نو‌معلمان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت لازم است که متون کتاب‌های دانشگاه فرهنگیان بر اساس تجربیات معلمی باشد، زیرا نسل امروز نیازهای ویژه‌ای دارد که باید به آن توجه شود و کتاب‌های مدارس باید با توجه به این نیازها بطور کاربردی طراحی شوند.

کد مطلب: ۱۴۱۸۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
متون کتاب‌های دانشگاه فرهنگیان، باید بر اساس تجربیات معلمی باشد

همایش استقبال از نو‌معلمان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، با عنوان جشن خدمت با حضور میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور استخدامی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس اداره اقامه نماز کشور، مسعود بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و مهدی نیک‌فر معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن تهران با حضور هزار و ٧٠٠ نو‌معلم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه کشور در همایش نو‌معلمان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، با اشاره به کتاب‌های مدارس و دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: متون کتاب‌های دانشگاه فرهنگیان، باید براساس تجربیات معلمی باشد؛ معلم باید نسل نو را دریابد. نسل امروز نیازهای ویژه‌ای دارد که باید به آن توجه شود و کتاب‌های مدارس باید با توجه به این نیازها نگارش شوند. علم باید خاصیت داشته باشد، بنابراین کتاب‌های مدارس باید کاربردی طراحی شوند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت شغل شریف معلمی بیان کرد: معلمی شغل نیست، عبادت است. معلم جایگاه ویژه‌ای در نزد خاندان رسول الله داشته است و جامعه نیز مدیون معلمان هستند. معلمان عزیز قدر خود را بدانید. معلمان هیچ گاه فارغ‌التحصیل نمی‌شوند و همیشه در حال آموزش هستند.

قرائتی در ادامه با اشاره به آموزش مهارت در کنار آموزش تئوری گفت: مهارت در کنار آموزش‌های تئوری باید با دانش‌آموزان کار شود؛ هر فردی آموزش ببیند، ارزش پیدا می‌کند.

در پایان حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور برای نو‌معلمان آرزوی موفقیت کرد. همچنین لازم به ذکر است که در این مراسم از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان و ارزیاب های امور استخدامی تقدیر به عمل آمد و سوگندنامه توسط مجریان مراسم برای نو‌معلمان قرائت شد.

خبرنگار دانش‌آموز: بهار افراسیابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار