معاون رئیس‌جمهور در همایش نو‌معلمان آموزش و پرورش شهرستان های تهران:

ورود به آموزش و پرورش، صرفا باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد

تهران (پانا) - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور استخدامی کشور در همایش نو‌معلمان آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، توجه و پیاده‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از سیاست‌های مهم دولت خواند و گفت که بر اساس این سند، ورود به آموزش و پرورش،صرفا باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد.

کد مطلب: ۱۴۱۸۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
ورود به آموزش و پرورش، صرفا باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد

همایش استقبال از نو‌معلمان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، با عنوان جشن خدمت با حضور میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور استخدامی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس اداره اقامه نماز کشور، مسعود بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و مهدی نیک‌فر معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن تهران با حضور هزار و هفتصد نو‌معلم برگزار شد.

در این مراسم میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور استخدامی کشور، با اشاره به مظلومیت مردم فلسطین، آرزو کرد که طوفانی که در مسجد الاقصی به پا شده به مسجدالحرام تبدیل شود و در ادامه یک سال اخیر را بهار جذب در دولت خواند.

وی خود را یک معلم معرفی کرد و گفت: معلمی تجربه ارزشمندی برای خود بوده و عاشقانه‌ترین کار معلمی است؛ ارتباط عاطفی دانش آموزان در کلاس درس به معلم وابسته است و حتی پوشش، نگاه و کلام معلم روی دانش‌‌آموزان تأثیر می‌گذارد.

معاون رئیس جمهور در ادامه معلم را مسئول تربیت نسل‌های امروز و فردا و یک مسئولیت خطیر نامید و در ادامه در تشریح مراحل آزمون استخدامی فرهنگیان امسال، بیان کرد: اسفند ماه سال گذشته مجوز استخدام در وزارت آموزش و پرورش برای ۵۷ هزار نفر اعلام شد. حدود ۵۳۴ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند و ۵۸ هزار نفر در آزمون اولیه قبول شدند. در ادامه ۱۹ هزار نفر در مرحله اول قبول شدند و با تکمیل ظرفیت به آمار ۲۸ هزار نفری رسیدیم.

وی در ادامه درباره آزمون استخدامی دبیری بیان کرد: در حوزه دبیری از طریق ماده ۲۸ نزدیک به ۳۲۵ هزار نفر در آزمون شرکت کردند و ۴۲ هزار نفر در مرحله اول پذیرفته شدند و ۵ هزار نفر در پایان قبول شدند. و ارزیابی تکمیلی برای اولین بار با استفاده از روش‌های نوین انتخاب در آزمون و الگوهای متعدد در کشور اجرا شد.

لطیفی در پایان، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را سیاست دولت خواند و گفت که بر اساس سند، ورود به آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد.

شایان ذکر است اجرای این مراسم را مراسم دانش‌آموزان توانمند شهرستان‌های استان‌تهران، هستی هیزجی از شهرستان رباط‌کریم و سینا عباسی از شهرستان ملارد به عهده داشتند و گروه سرود میعاد از اسلامشهر نیز برنامه زیبایی اجرا کردند.

خبرنگار دانش‌آموز: بهار افراسیابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار