مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش:

معلم نوآور، خلاق و زنده رمز زنده بودن جامعه است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رمز بالندگی و رشد هر جامعه‌ای در رشد و بالندگی معلم است، گفت معلم نوآور، خلاق و زنده رمز زنده بودن جامعه است.

کد مطلب: ۱۴۱۸۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
معلم نوآور، خلاق و زنده رمز زنده بودن جامعه است

محمد محمدی در جلسه طرح شهید همت ضمن تبیین ارزشمندی و بزرگی این شهید والامقام گفت: معلم عمود خیمه آموزش و پرورش است. این خیمه بدون عمود به هیچ کجا نخواهد رسید. هیچ مشکلی از بشریت جز با دستان معلم رفع نخواهد شد. امروز تمام نگاه‌ها حتی نگاه‌های اقتصادی به سمت معلم آمده است.

وی افزود: بین فقر آموزشی و فقر اقتصادی رابطه مستقیم وجود دارد. معلم تنها عامل تغییر ماست و معلمی توفیقی است که خداوند به او عطا فرموده و او را واسطه فیض قرار داده است.

مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش همچنین در ادامه بیان کرد: اولین خواهش جهانی، تمرکز زدایی است و عنوان می‌شود که باید مسئولیت بیشتر به معلم داده شود.

این مقام مسئول گفت: در سال تحصیلی جدید در دو استان و در دو منطقه اختیارات کامل در برنامه درسی به معلم واگذار خواهد شد.

محمدی با اشاره به این‌که اولین گره در این طرح، توانمندسازی معلم هست که در طرح شهید همت انجام خواهد شد ادامه داد: معلم در ابتدا باید تحمل بار سنگین مسئولیت معلمی را داشته باشد. کدام معلمی می‌تواند این مسئولیت را بپذیرد؟ معلمی که به تمام معنا برنامه درسی را درک کند.

وی در پایان اظهار کرد: رمز بالندگی و رشد هر جامعه‌ای در رشد و بالندگی معلم است. معلم نوآور، خلاق و زنده رمز زنده بودن جامعه است. ما در طرح همت توانمند سازی معلم رو در نظر داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار