مدیر سازمان دانش آموزی استان اصفهان

نقش پذیری اجتماعی دانش‌آموزان، رسالت سازمان دانش‌آموزی است

اصفهان (پانا)- مدیر سازمان دانش آموزی استان اصفهان گفت نقش پذیری اجتماعی دانش‌آموزان، رسالت سازمان دانش‌آموزی است.

کد مطلب: ۱۴۱۸۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
نقش پذیری اجتماعی دانش‌آموزان، رسالت سازمان دانش‌آموزی است

گردهمایی معاونین و مربیان پرورشی و نیروهای طرح امین ناحیه۵ ، با حضور مدیر سازمان دانش آموزی استان اصفهان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج و دیگر مسئولین در دبستان دخترانه محجوب برگزار شد.

اکبر رحمتی طی مراسمی با حضور مربیان و معاونان پرورشی مدارس ناحیه پنج اظهار کرد: رسالتی که از سال ۱۳۷۸ بر دوش سازمان دانش آموزی قرار دارد و هدف اصلی مارا شرح می دهد، نقش پذیری اجتماعی دانش آموزان است.

وی ادامه داد: مربیان، معاونان، پیشتازان، مدیران و آموزگاران در سامانه جذب نورینو به عنوان مربی ثبت نام می شوند و در گروه های ۴۷ نفره دو یاور مربی دانش آموز خواهند داشت و این نشانه همکاری دانش آموز با مربی است.

رییس سازمان دانش آموزی استان اصفهان در راستای فعالیت این گروه های دانش آموزی و مربیان تصریح کرد: اردوی تشکیلاتی را پیشتازان رقم می زنند، علاوه بر امور تفریحی، دانش آموزان مهارت هایی همچون بقا در طبیعت، امداد و نجات، مخابره، حفظ محیط زیست، جهت یابی در شب‌ و‌ روز و تهیه وعده های غذایی را در اردوهای سازمان دانش‌آموزی می‌آموزند.

رحمتی افزود: حاملان قرآن در مدارس، مراسم پرچم و بسیج های دانش آموزی از فعالیت های تشریفاتی است.

وی با یادآوری طرح هر مدرسه یک خبرنگار اذعان کرد: خبرنگاران خبرگزاری پانا ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان هستند، شاید اخبار هیجان انگیزی را برای بزرگسالان به همراه نداشته باشند اما پانا مدرسه ای برای تربیت خبرنگاران این مرز و بوم است.

رییس سازمان دانش آموزی استان اصفهان اضافه کرد: حدود ۶۰۰۰ دانش‌آموز عضو پانا در حال فعالیت هستند و هر مدرسه از دوره دوم ابتدایی تا دوره دوم متوسطه، نیازمند خبرنگاری برای پوشش اخبار خود خواهد بود.

رحمتی در پایان گفت: خبرنگاران پانا علاوه بر چشیدن حس شاد خبرنگاری ، مهارت هایی از قبیل عکاسی، خبر و گزارش نویسی، فن بیان قوی و مصاحبه گیری و ... را آموزش خواهند دید، همچنین شعار راهبردی سازمان آمیخته با مفاهیم قرآنی است و هم‌فکری هم‌دلی و هم‌کاری این را ثابت می کند.

دانش آموز خبرنگار :آیه مدنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار