پیشنهاد بازرس‌ ویژه رئیس‌جمهور برای ‌ارتقای جایگاه ادارات بازرسی آموزش‌و‌پرورش به مرکز‌

آموزش‌و‌پرورش پایه اصلی علم و تربیت و آموزش کشور است

تهران (پانا) - رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور در جمع مسئولان ارزیابی عملکرد آموزش و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در مشهد عنوان کرد آموزش و پرورش پایه اصلی علم و تربیت و آموزش کشور است.

کد مطلب: ۱۴۱۷۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهاد بازرس‌ ویژه رئیس‌جمهور برای ‌ارتقای جایگاه ادارات بازرسی آموزش‌و‌پرورش به مرکز‌

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی ‌وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور در گردهمایی روسای ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش وزارتی است که با میلیون‌ها نفر و حتی آحاد مردم جامعه مرتبط است و پایه اصلی علم و تربیت و آموزش کشور به‌حساب می‌آید.

درویشیان با اشاره به اینکه توفیقات کشور حاصل تلاش‌هایی است که در این وزارت‌خانه انجام می‌شود، گفت: آموزش و پرورش می‌تواند نسبت با افزایش سرمایه اجتماعی که نیاز اصلی کشور است گام بردارد.

وی با تصریح این موضوع که جوانان در آموزش و پرورش یکی از هدف‌گذاری‌های دشمن هستند اذعان کرد: هر کس در هر جایگاهی باید همه همت خود را در راستای شناسایی انحرافات داشته باشد تا از آموزش و پرورش صیانت شود.

درویشیان اظهار کرد: پیشگیری و مقابله با فساد یکی از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم است که با نظارت و بازرسی قابل پیشگیری و حل است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور بر اصل شفاف‌سازی تاکید کرد و ادامه داد: یکی از بسترهای فساد تاریک خانه‌های دستگاه‌های اجرایی است که اگر شفاف شود مسئله فساد نیز حل می‌شود.

درویشیان افزود: تمام پرداختی‌ها و تسهیلات کلان باید در سامانه جامعی مشخص باشد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از اصول ما مدیریت تعارض منافع است که کم و بیش در دستگاه‌های اجرایی شاهد آن هستیم گفت: اصل مهم دیگر در دولت سیزدهم شایسته‌گزینی است و در همین راستا کمیته‌ای در دولت تشکیل شد تا بر انتصابات مبتنی بر شایسته‌سالاری نظارت داشته باشد.

وی خطاب به مسئولان ارزیابی عملکرد اظهار داشت: نظارت‌های میدانی از اهمیت بالایی برخوردار است و صرف شکایت از کسی در آموزش و پرورش‌ نباید عمل کرد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور در ادامه خواستار این شد زمانی که فساد محرز است بدون درنظر گرفتن و تخفیف دادن، برخورد قاطع صورت گیرد.

درویشیان بیان کرد: پیشنهاد من ارتقای جایگاه ادارات بازرسی آموزش و پرورش به مرکز است تا بتوانند بهتر و متمرکزتر از قبل نظارت و بازرسی خود را به انجام برسانند.

وی در خصوص الزامات این اتفاق گفت: الزامات این اتفاق آن است که جایگاه این مجموعه از نظر اداری ارتقا پیدا کند تا انگیزه بیشتری در این بخش ایجاد شود.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور ادامه داد: همچنین افراد شاغل در این بخش باید به سامانه‌هایی که به اقتضای ماموریت خود نیاز دارند، دسترسی داشته باشند.

وی افزود: استفاده از تشکل‌های مردمی، نظرسنجی، بازخوردگیری اقدامات، رصد افکار عمومی و فضای مجازی در این راستا بسیار موثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار