زنگ پدافند غیرعامل در قم به صدا در آمد

قم (پانا) - همزمان با سراسر کشور و آغاز هفته پدافند، زنگ پدافند غیرعامل در دبیرستان استعداد‌های درخشان میری(آیت‌الله مشکینی) قم به صدا درآمد.

کد مطلب: ۱۴۱۶۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
زنگ پدافند غیرعامل در قم به صدا در آمد

احمد حاجی زاده، معاون سیاسی استاندار قم در مراسم نواخته شدن زنگ پدافند غیر عامل اظهار کرد: در حال حاضر در جنگ ترکیبی هستیم و این جنگ در بستر فضای مجازی بیشتر است و باید با تکنیک‌های پدافند غیرعامل در مقابل آن ایستاد.

حاجی زاده از برگزاری انتخابات الکترونیکی در اسفند ماه برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: دشمنان تلاش می‌کنند با هر نقشه‌ای در برنامه‌های توسعه محور و عرصه‌های پیشرفت کشور خلل ایجاد می‌کنند که هوشیاری و اجرای تدابیر پدافند غیرعامل، راه مقابله با آن است.

مهدی متقیان، مدیر کل پدافند غیرعامل استان نیز از شیوه نامه تشکیل کمیته دانش آموزی پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: این شیوه نامه با هدف شناخت تهدید‌ها و بالا بردن تاب آوری در بحران‌ها ویژه دانش‌آموزان طراحی شده که امسال در تمامی مدارس مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم اجرا خواهد شد.

وی افزود: این کمیته شامل ۸ کارگروه در موضوعات پدافند مردم محور، پرتویی و شیمیایی، فرهنگی، اقتصادی، زیستی، شناسایی تهدید‌ها و آمادگی و تاب آوری روانی است که باید با فعالیت دانش آموزان علاقه‌مند و زیر نظر مدیریت آموزشگاه اجرا شود.

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز گفت: امروز پس از هفتاد و چند سال شاهد هستیم که درگیری نیروهای مقاومت با رژیم صهیونیستی شکل گرفته و اولین باری بود که نیروهای مقاومت توانستند حمله کنند و پیشروی نمایند.

وی افزود: ضربه مقاومت بسیار بر رژیم صهیونیستی گران آمد و مقاومت خواهد توانست با تدبیر پدافند غیرعامل و حفر کانال ها و تونل های زیرزمینی، ارتش رژیم صهیونیستی را در حملات زمینی زمینگیر کند.

رحیمی تاکید کرد: مفهوم پدافند غیرعامل یعنی قوی شدن و ایمن شدن در شرایط مختلف بنحوی که دشمن نتواند هیچ ضربه ای به ما بزند و ما چون قوی هستیم، دشمن نمی تواند در برابر ما قد علم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش قم به دانش آموزان توصیه کرد: تلاش کنید در عرصه های مختلف تربیتی و علمی انسان های پرقدرتی باشید تا دشمن در برابر عظمت شما تسلیم شود.

اجرای نمایش نامه با عنوان «بچه های شهر غزه» با محور مقاومت به کارگردانی نیافر، همخوانی سرود ملی سمپاد و برپایی نمایشگاه جانبی بخشی از برنامه های مراسم استانی پدافند غیرعامل بود.

در مراسم فوق روسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان، مسئولان بسیج دانش آموزی و رییس اداره استعدادهای درخشان اداره کل حضور داشتند.

از سوم تا دهم آبان، هفته پدافند غیرعامل نامیده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار