دهقان در گفت‌و‌گو با پانا:

مجموعه‌ای از نخبگان مسئول پیگیری اجرای قانون اساسی هستند

تهران (‌پانا) - معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت شناسایی ظرفیت‌های مغفول قانون اساسی برای رفع مشکلات اقتصادی در دستور کار است بر این اساس مجموعه‌ای از نخبگان، مسئول پیگیری اجرای قانون اساسی هستند.

کد مطلب: ۱۴۱۶۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
مجموعه‌ای از نخبگان مسئول پیگیری اجرای قانون اساسی هستند

محمد دهقان در گفت‌و‌گو با پانا ضمن اشاره به تاکیدات رئیس‌جمهوری مبنی بر شناسایی ظرفیت‌های مغفول قانون اساسی و اجرای آنها، اظهار کرد: «خوشبختانه در دولت سیزدهم هیات پیگیری اجرای قانون اساسی به ریاست رئیس جمهور و با نایب رئیسی معاون حقوقی رئیس‌جمهوری تشکیل شد. این هیات ۱۵ عضو حقیقی و حقوقی دارد.»

وی افزود: «همچنین در دولت سیزدهم،‌ سامانه اجرایی اصول قانون اساسی در ذیل معاونت حقوقی تشکیل شد. بنابراین مجموعه‌ای از نخبگان مسئول پیگیری اجرای قانون اساسی هستند و شبکه‌‌ای برای اجرای قانون اساسی در سراسر کشور شکل گرفته است.»

معاون حقوقی رئیس جمهوری اضافه کرد: «مصوبات هیات پیگیری اجرای قانون اساسی را دنبال می‌کنیم که طبیعتا بخشی از آن مربوط به اصول بر زمین مانده فانون اساسی است که هیاتی در حال بررسی آن هستند.»

دهقان ضمن اشاره به مسائل مالی کشور، گفت: «برای رفع اشکالات اقتصادی کشور، ما باید بررسی کنیم که کدام یک از اصول قانون اساسی را اجرایی کنیم تا اهداف این قانون تحقق پیدا کند لذا سلسه اقداماتی در حال دنبال شدن است تا ظرفیت‌های مغفول قانون اساسی شناسایی و اجرا شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار