مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد:

تحصیل بیش از ۱۶۴ هزار دانش‌آموز در هزار و ۱۵۵ مدرسه شبانه‌روزی‌

مدارس شبانه‌روزی نماد توسعه عدالت آموزشی در کشور هستند

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش‌وپرورش، مدارس شبانه‌روزی را نماد توسعه عدالت آموزشی در کشور بیان کرد و از تحصیل بیش از ۱۶۴ هزار دانش‌آموز در هزار و ۱۵۵ مدرسه شبانه‌روزی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۶۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل بیش از ۱۶۴ هزار دانش‌آموز در هزار و ۱۵۵ مدرسه شبانه‌روزی‌

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسط وزارت آموزش و پرورش؛ عباس سلطانیان در سفر به استان کهگیلویه‌وبویراحمد در بازدید از مدارس شبانه‌روزی کمایی‌مقدم و یادگار امام(ره) یاسوج در جمع دانش‌آموزان گفت: یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش در دولت مردمی، بسط و گسترش عدالت آموزشی از مسیر توسعه مدارس شبانه‌روزی در کشور است.

سلطانیان با بیان اینکه هم‌اکنون یک هزار و ۱۵۵ مدرسه شبانه‌روزی در کشور فعال هستند، افزود: در این مدارس بیش از ۱۶۴ هزار دانش‌آموز که اکثر آن‌ها از مناطق روستایی و محروم کشور بوده مشغول به تحصیل هستند.

عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تبیین سند تحول بنیادین و اهداف آموزشی، فرهنگی و تربیتی آن تصریح کرد: ارتقا و بهبود کیفیت آموزش در مدارس دولتی، تربیت‌پذیری و رساندن دانش‌آموزان به حیات طیبه در ۶ ساحت مختلف از مهمترین اهداف این سند در حوزه آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۹۴۱ هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی شرکت کردند، افزود: ۲۳ میلیون برگه امتحانی امسال به‌صورت تمام‌الکترونیکی تصحیح شد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش از رسیدگی به تمامی اعتراضات دانش‌آموزان خبر داد و گفت: سوالات امتحانی داده شده از منبع و مرجع کتب درسی بوده و دبیران از جزوه گفتن و خلاصه‌گویی مطالب خودداری کنند و نیازی به معرفی و استفاده از کتب کمک‌درسی آموزشی نیست.

وی کاهش فاصله علمی در بین مدارس دولتی و خاص را ضروری دانست و اظهار کرد: بر همین اساس دبیرانی که در مدارس خاص تدریس می‌کنند باید ۵۰ درصد ساعات موظف خود را در مدارس عادی دولتی تدریس کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار