مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش:

‌تحول ‌از مسیر مدرسه و به دست مدیر و معلمان محقق خواهد شد‌

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت کانون اصلی نظام تعلیم و تربیت، مدرسه است و باید تمام تلاش‌ها برای تجهیز، بهسازی و شاداب‌سازی مدرسه در گام اول و توانمندسازی نیروی انسانی در گام دوم باشد.

کد مطلب: ۱۴۰۶۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
‌تحول ‌از مسیر مدرسه و به دست مدیر و معلمان محقق خواهد شد‌

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ عباس سلطانیان در نشست شورای دبیران مدارس دوره دوم متوسطه نظری استان گیلان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: تلاش‌های بسیاری از سوی مدارس، مناطق و استان‌ها برای یک بازگشایی مطلوب و بانشاط برای حضور دانش‌آموزان صورت گرفته است که جای تقدیر و تشکر از همه عوامل‌ دارد.

وی ‌به جایگاه مدیر مدرسه اشاره و تصریح کرد: جایگاه ترسیم‌شده برای مدیر مدرسه در اسناد بالادستی، راهبردی است و قطعا تحول مد نظر در آموزش و پرورش از مسیر مدرسه و به دست مدیر و معلمان محقق خواهد شد.

سلطانیان با اشاره به مدرسه‌محوری گفت: کانون اصلی نظام تعلیم و تربیت، مدرسه است و باید تمام تلاش‌ها برای تجهیز، بهسازی و شاداب‌سازی مدرسه در گام اول و توانمندسازی نیروی انسانی در گام دوم باشد.

وی اظهار کرد: اجرایی کردن اهداف مدرسه‌محوری در سطح مدرسه با استفاده از ظرفیت مدیران، معلمان، دانش‌آموزان و مشارکت ویژه اولیا محقق خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیامدهای مهم اجرای‌ سیاست مدرسه‌محوری گفت: پیامدهای مهم اجرای‌ سیاست مدرسه‌محوری شامل افزایش کارایی، افزایش توانمندی نیروی انسانی، افزایش تعهد جامعه نسبت به مشارکت در اداره مدرسه و موارد متعدد دیگری است که ضرورت اجرایی‌شدن آن را نمایان می‌سازد.

وی با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: نظام تعلیم و تربیت این موارد را مصوبه‌‌هایی متعالی می‌‌داند که با توجه به درخواست آموزش و پرورش درباره داشتن سهم بیشتری از نحوه سنجش دانش‌آموزان برای ورود به موسسات آموزش عالی، بسیار کمک‌کننده است و توجه دانش‌آموز و معلم به کتاب درس و محتوا بیشتر شده است. در حقیقت اهدافی که در رابطه با یادگیری از طریق کتاب‌های درسی داشتیم، محقق شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار