رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

‌200 مجتمع آموزشی بزرگ‌مقیاس در راستای برنامه هفتم توسعه احداث می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در راستای برنامه هفتم باید ۲۰۰ مجتمع بزرگ مقیاس آموزشی احداث شود، گفت این مجتمع‌ها با رویکرد محله‌محور یعنی مدرسه، کانون تربیت و پیشرفت محله است و تمام نیازهای محله در مدرسه برطرف خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۱۵۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
‌200 مجتمع آموزشی بزرگ‌مقیاس در راستای برنامه هفتم توسعه احداث می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ‌سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حمیدرضا خان‌محمدی در مراسم افتتاح آموزشگاه چهارکلاسه مهرآفرین طبس اظهار کرد: این مدرسه ۲۷۰ متر مربع زیربنا دارد. در این مدرسه ۲ هزار متر محوطه‌سازی انجام شده است. همچنین کلنگ این مدرسه در شهریورماه سال ۱۴۰۱ به زمین زده شده بود. برای ساخت این مدرسه ۶۰ میلیارد ریال اعتبار با مشارکت از سوی خیران نیک‌اندیش «الوندی و حسنی» و اداره‌کل نوسازی مدارس استان خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری شده است. این فضای آموزشی و تربیتی دخترانه در مقطع متوسطه اول با ظرفیت ۱۳۰ دانش‌آموز امروز به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه در راستای برنامه هفتم باید ۲۰۰ مجتمع بزرگ مقیاس آموزشی احداث شود، خاطرنشان کرد: خیرین بزرگترین سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی به‌خصوص در امر مدرسه‌سازی هستند و هر کسی که به موضوع مدرسه‌سازی توجه و دقت دارد یعنی برای آینده آن منطقه و کشور حائز اهمیت است و اگر بخواهیم شهرستان طبس، آباد و قوی و پیشرفته داشته باشیم باید مدارس را تقویت کنیم.

وی همچنین ادامه داد: امیدواریم با همت خیرین که نگاه بلندی دارند مدارس را آباد کنیم تا دانش‌آموزان برای کسب موفقیت تلاش کنند و اکنون باید از کودکان غزه یاد کنیم که بدون سرپناه و زیر آتش رژیم کودک‌کُش روزگار را سپری و این روزها با یک نسل‌کشی مواجه هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سرزمین طبس یک درس مهم دارد آن هم مبارزه است، اظهار کرد: رژیم تا دندان مسلح آمریکا و هواپیماهای خاصش در این سرزمین زمین‌گیر شده و شکست خورده است و وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد، کم کم آمریکا افول کرد.

خان محمدی ادامه داد: نباید این افتخارات در منطقه طبس به فراموشی سپرده شود چرا که پیروزی جبهه حق بر باطل در این سرزمین اتفاق افتاده است و درس مبارزه را در مدارس فراموش نکنید.

وی با بیان اینکه وقتی که ما درس مبارزه، مقابله و مقاومت را داشته باشیم هیچ‌کس نمی‌تواند نگاه چپ به ما کند و بدانید روح اصلی دین ما روح مبارزه، مقاومت و استکبارستیزی است، عنوان کرد: دشمن برنامه‌ریزی کرده است تا نظام آموزشی و تربیتی ما را دچار اختلال کند، همچنین دختران این سرزمین باید قدر منزلت خود را بدانند و اگر ما می‌خواهیم نسل خوبی تربیت کنیم باید در مدارس درس معرفت و مبارزه بگیرید.

خان محمدی با بیان اینکه در راستای برنامه هفتم باید ۲۰۰ مجتمع بزرگ مقیاس آموزشی احداث شود، گفت: این مجتمع‌ها با رویکرد محله‌محور یعنی مدرسه، کانون تربیت و پیشرفت محله است و تمام نیازهای محله در مدرسه برطرف خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار