خبرهای خوش برای نهضت مدرسه‌سازی؛

استمرار اختصاص قیر رایگان مدارس و توسعه اماکن ورزشی مدارس‌

تهران (پانا) - اختصاص قیر رایگان مدارس و توسعه اماکن ورزشی مدارس از محل درآمد دخانیات در بررسی مفاد برنامه هفتم توسعه به تصویب رسید.

کد مطلب: ۱۴۱۵۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
استمرار اختصاص قیر رایگان مدارس و توسعه اماکن ورزشی مدارس‌

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ با پیگیری‌های انجام‌شده در این سازمان و حمایت‌های دولت با موضوع تخصیص قیر رایگان مدارس در مجمع تشخیص مصلحت نظام و موضوع توسعه اماکن ورزشی مدارس از محل درآمد دخانیات در بررسی مفاد برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی موافقت شد.

درآمد دخانیات در مسیر توسعه اماکن ورزشی مدارس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون لایحه برنامه هفتم توسعه در نشست علنی روز شنبه (۲۹ مهر) به بررسی بند الحاقی ۵ لایحه برنامه هفتم توسعه از فصل درمان و سلامت که به موضوع مالیات بر مواد دخانی اختصاص داشت، پرداختند و با موافقت کمیسیون تلفیق برنامه به تصویب رسید.

درآمدهای حاصل از اجرای این بند توسط سازمان امور مالیاتی وصول و به خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود و در بودجه‌های سنواتی جهت کاهش مصرف دخانیات، پیشگیری و درمان بیماری‌های ناشی از آن، توسعه اماکن ورزشی با اولویت مناطق کم‌برخوردار و توسعه اماکن ورزشی در مدارس اختصاص می‌یابد.

استمرار اختصاص قیر رایگان مدارس

همچنین هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه مجلس برای تخصیص قیر رایگان به برخی دستگاه‌های اجرایی را مغایر سیاست‌های کلی ندانست.

در ابتدای جلسه هیات عالی نظارت، محمدباقر ذوالقدر توضیحاتی درباره گزارش بررسی‌های کارشناسی دفتر هیات نظارت در زمینه بند «ک» تبصره یک بودجه ۱۴۰۲ ارائه کرد و در ادامه رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران و دلخوش اباتری، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس و مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی درباره ضرورت تصویب این بند، مغایرت نداشتن آن با سیاست‌های کلی و راهکارهای بهره‌برداری و نظارت بر کارکردهای این بند توضیحاتی ارائه کردند.

بند «ک» تبصره یک بودجه ۱۴۰۲ اشاره می‌دارد: «در سال ۱۴۰۲ وزارت نفت مکلف است معادل مبلغ 200 هزار میلیارد ریال نفت خام از محل منابع در اختیار شرکت ملی نفت ایران را در اختیار پالایشگاه‌ها قرار داده و به میزان آن به صورت ماهانه از ابتدای سال ۱۴۰۲ مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) با پنجاه درصد (۵۰%) قیمت بهابازار (بورس) در اختیار دستگاه‌های اجرایی موضوع این بند قرار دهد.

در صورت کاهش قیمت قیر، مقدار قیر تحویلی به دستگاه‌های اجرایی موضوع این بند افزایش می‌یابد. مهلت هزینه‌کرد اعتبار موضوع این بند تا پایان شهریور ۱۴۰۳ است. دفتر هیات عالی نظارت بر اساس بررسی‌های کارشناسی - نظارتی کمیسیون‌های تخصصی مجمع این مصوبه مجلس شورای اسلامی را مغایر سیاست‌های کلی اقتصادمقاومتی، سیاست‌های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و سیاست‌های کلی قانونگذاری تشخیص داده بود و در این جلسه هیات عالی نظارت پس از مشورت و بیان نقطه‌نظرات اعضا در موافقت یا مخالفت، بند «ک» تبصره یک قانون بودجه را مغایر سیاست‌های کلی ندانست.

‌سهم تخصیص قیر به وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی و تجهیز مدارس برای نوسازی مدارس و فضاهای آموزشی و تربیتی و همچنین پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) در برنامه هفتم توسعه ۵ درصد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار