تاکید وزارت صمت بر پر رنگ‌تر شدن نقش اتحادیه‌ها در فرایندهای نظارتی

تهران (پانا) - دفتر رسانه وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره خبر منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر گلایه از وزارت صمت درباره وضعیت بازار، اعلام‌ کرد تاکید این وزارتخانه بر پر رنگ‌تر شدن نقش اتحادیه‌ها در فرایندهای نظارتی است.

کد مطلب: ۱۴۱۵۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
تاکید وزارت صمت بر پر رنگ‌تر شدن نقش اتحادیه‌ها در فرایندهای نظارتی

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، این‌گونه پیگیری‌ها و نظارت‌ها از ابتدای دولت سیزدهم وجود داشته و نشان دهنده اهمیت بازار برای دولتمردان است و هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده و رویه معمول و متداول در وزارت صمت برای پیگیری موضوعات مرتبط با این وزارتخانه در سطح بازار است.

در جلسات هیات دولت، مکرراً درباره نظارت بر بازار تاکید می‌شود و همه وزارتخانه های اقتصادی در این زمینه نقش خود را ایفا می کنند. به‌ویژه در حوزه صنف مشاوران املاک و نظارت بر قیمت‌های اجاره‌بها و فروش مسکن، نظارت‌های موثری در ماه‌های گذشته با همکاری وزارت راه و شهرسازی انجام شده است. همچنین در حوزه مواد غذایی و اقلام کشاورزی، همکاری موثری با وزارت جهاد کشاورزی در حوزه نظارت بر قیمت‌ها وجود دارد. در مقوله تورم عمومی نیز همکاری‌ها با بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی وجود دارد.

وزارت صمت تحولات رخ داده در بازار و روند قیمت‌ها را پایش و از مجاری قانونی در اختیار خود برای تنظیم بازار اقدام‌ می‌کند. باید در نظر داشت که تنظیم گری همه کالاهای موجود در بازار تحت اختیارات وزارت صمت نیست و دستگاه‌های دیگر نیز از مجاری قانونی و ظرفیت‌های خود برای رصد پایش و تنظیم بازار همچون وزارت صمت استفاده می‌کنند.

همچنین در دستور جدید وزیر صمت تاکید شده است که نظارت‌ها باید با همکاری و حضور پررنگ‌تر خود اتحادیه ها و اتاق‌های اصناف انجام شود که در این راستا طراحی لازم از یک ماه پیش انجام شده و به‌زودی فرایند جدید نظارت با کمک مردم و اصناف اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار